اخبار

با حضور رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان :

دیدار با نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی

دیدار با نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران و جمعی از مسئولین استان با نماینده معزز ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده در این دیدار اظهار کرد: متاسفانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان، در طی چند سال اخیر اقدام موثر و فعالیت قابل توجهی در حوزه های مختلف نداشته ولی اکنون برنامه ها و رویدادهایی را با حضور یادبود مفاخر ادبی، هنری و ایثارگری در سطح استان شاهدیم.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری«مدظله العالی» بر تقویت هویت ایرانی اسلامی، افزود: معرفی پدران علمی استان، فرهیختگان، هنرمندان و سایر ظرفیت‌های غنی که وجود دارد، گام مهمی در راستای پیشبرد این اهداف است که از جمله اقدامات صورت گرفته، مراسم بزرگداشت استاد فروزان فر در شهرستان بشرویه، بزرگداشت آیت الله اوحدی در شهرستان زیرکوه و بزرگداشت استاد ناقوس؛ شاعر آیینی استان در شهرستان بیرجند می باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در بیستم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ مقرر گردید که برنامه های استان در طی سال ۱۴۰۲ بر پایه تقویت هویت ایرانی-اسلامی استوار گردد تا دوباره شاهد اغتشاشات و شلوغی هایی که ناشی از این خلاء هویتی بود، نباشیم.
وی در پایان ضمن تشریح ساختار انجمن مفاخر در استان، گفت: با توجه به وجود مفاخر بزرگ و سرشناس در استان این امید وجود دارد که شاهد اتفاقات خوبی در خصوص جبران خلاء های هویتی به خصوص در بین قشر جوان را شاهد باشیم.
۶ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۲۱