اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ١٤٠٢ در شهرستان بشرویه برگزار شد.

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ١٤٠٢ در شهرستان بشرویه برگزار شد.
با حضور امام جمعه، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد و جمعی از روسای ادارات شهرستان بشرویه، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال ١٤٠٢ با محوریت عفاف و حجاب در محل دفتر امام جمعه محترم، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بشرویه، ظهر امروز دوشنبه ١٤٠٢/٠٢/١١،اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال ١٤٠٢ با حضور حجت الاسلام والمسلمین زارعی رئیس شورا وامام جمعه محترم، پناهی معاون سیاسی امنیتی فرماندار، صافی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دبیر شورا و جمعی از روسای ادارات و مسؤولین مربوطه با محوریت عفاف و حجاب و بررسی معضلات فرهنگی شهرستان در محل دفتر امام جمعه محترم شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه، صافی دبیر شورا و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ضمن خوش آمدگویی و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به تشریح دستور کار جلسه پرداخت.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلین زارعی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، موضوعات فرهنگی به ویژه حوزه عفاف و حجاب را از جمله مطالبات و دغدغه های فرهنگی دانست و افزود: عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی است و در عین حال در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز قوانینی برای این موضوع پیش بینی و ابلاغ شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین زارعی ابراز امیدواری کرد که با همکاری تمام دستگاه ها این موضوع در جامعه محقق شود و از تمامی دستگاه های اجرایی خواست تا در این راستا پیشنهادات خود را ارائه دهند.

پناهی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نیز افزود: لازم است همه مدیران، دستگاه ها و عموم مردم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و تدابیر لازم را برای هر چه بهتر اجرا شدن این موضوع اتخاذ کنند. 

پناهی در ادامه افزود: ما در دستگاه های اجرایی، نهادهای قانونی ، مجامع فرهنگی و … وظیفه داریم برنامه های لازم برای افزایش و تقویت و شوق حجاب تدوین، پیشنهاد و اجرایی نماییم.

مبحث کاهش ازدواج، کاهش جمعیت و فرزند آوری، طلاق، اعتیاد، عدم رعایت مقررات ترافیکی، کارناوال های عروسی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان و …. از معضلات فرهنگی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان اعضای جلسه، بر کار و فعالیت مداوم و مستمر در جهت تصمیمات اتخاذ شده تاکید نمودند و در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی مطرح شده، هر یک از ادارات سطح شهرستان در حوزه و چهارچوب فعالیت خود، ملزم به انجام فعالیت های مختلفی شدند.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۵۵