اخبار

امام جمعه طبس؛ باید به موضوع فرزندآوری توجه شود

امام جمعه طبس؛ باید به موضوع فرزندآوری توجه شود
امام جمعه طبس در شورای فرهنگ عمومی گفت: یکی از اولویت های فرهنگی، موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت است که باید به آن توجه شود.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان طبس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس با بیان اینکه انقلاب ما بر اساس فرمان امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب، فرهنگی بوده؛ افزود: اصل پیروزی انقلاب اسلامی با فرهنگ مردمی بوده و ادامه آن هم فرهنگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس اظهار داشت: دشمنی دشمن هم، امروز با فرهنگ ایران است و فرهنگ زیربناست و اگر صدمه ببیند، کشور صدمه می بیند.

حجت الاسلام محمدی موضوعاتی را همچون خانواده، فرزندآوری، عفاف و حجاب و فضای مجازی از اولویت های فرهنگی دانست و  با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، بر موضوعات فرهنگ جامعه و فرزندآوری تاکید کرد.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس گفت : کار فرهنگی زمانبر است و چند سال طول می کشد، تا کار فرهنگی، اثر خودش را بگذارد.

سید احمد حقانی افزود: برای موضوع فرزندآوری باید از همه ظرفیت ها و بالاخص از صدا و سیما استفاده کرد، چراکه می تواند به عنوان رسانه، خیلی تاثیرگذار باشد.

وی همچنین گفت می توان از ظرفیت هنرمندان و اجرای نمایش ها کمک گرفت تا به موضوع فرزندآوری بپردازند  و کارهای فرهنگی در تمام زمینه ها را می توان بر روی سنین پایین و کودکان و نوجوانان متمرکز شد؛ تا جامعه ای با شخصیت و فرهنگ شکل بگیرد.

در ابتدای جلسه نیز، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس به ارائه دستور کار جلسه پرداخت و بیان داشت: در بین کمیته های شورای فرهنگ عمومی، کمیته رصد از جایگاه مهمتری برخوردار است که می تواند به سایر کمیته ها جهت دهی کند.

علیرضا عصاری با اشاره به قانون بودجه 1402 گفت: دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری، مکلف هستند، یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را در امور مربوط به زنان،خانواده و جمعیت هزینه نمایند.

لازم به ذکر است: جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس، چهارشنبه 13 اردیبهشت، در محل سالن اجتماعات نهاد امامت جمعه طبس، برگزار شد.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۳۲