اخبار

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان در سال 1402

برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان در سال 1402
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان با ریاست حجت الاسلام و المسلمین خزاعی امام جمعه شهرستان و حضور مهندس ایروانی فرماندار و اکثریت اعضا برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان؛ مورخ 1402/02/19اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر اعضای شورا در محل سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

  جلسه با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز و  سپس حجت الاسلام خزاعی امام جمعه و رئیس جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) و تبریک فرارسیدن دهه کرامت سخنانی رادرمورد مشکلات فرهنگی ایراد نمودند.

وی گفت: جلسه شورای فرهنگ عمومی یکی از جلسات بسیار مهم و تاثیر گذار شهرستان است  که با مشارکت اعضا در دستور جلسات می تواند خروجی خوبی در پی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خزاعی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان اینکه فرهنگ عمومی، جایگاه خاصی در آموزه های دینی- اسلامی دارد اولویت های فرهنگی شهرستان را عنوان نمودند.

سپس هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن خوش آمدگویی به حاضرین مصوبات جلسه قبل و میزان اجرای آن را تشریح و دستور کار جلسه و ارائه اولویت های پیشنهادی فرهنگی شهرستان را قرائت نمود.

 

در ادامه مهندس ایروانی فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه همه دستگاه ها اولویت های فرهنگی شهرستان را بنا به نظر خود اعلام نموده و نسبت به وضع فرهنگی موجود انتقاد دارند؛ بیان داشت در شهرستان کار وجود دارد ولی فرهنگ کار و تلاش و کسب دانش وجود ندارد و بایستی به عنوان اولین اولویت فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در جامعه نهبندان با تغییر یکسری ارزش های فرهنگی و اجتماعی در حوزه اشتغال سبب شده است که مشاغل کاذب مانند سوخت کشی شریف شوند. باید برنامه مدونی داشته باشیم و از توان و انرژی آنها در مسیر عمران و آبادی شهرستان استفاده کنیم.

در پایان 5 اولویت فرهنگی شهرستان مصوب و در دستور کار سال جاری شورا قرار گرفت.

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۴:۰۰