اخبار

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس ؛ مردم و مسئولان دقت لازم را در مصرف آب و برق داشته باشند

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس ؛ مردم و مسئولان دقت لازم را در مصرف آب و برق داشته باشند
با توجه به فصل گرم سال، مردم و مسئولان باید دقت لازم را در مصرف آب و برق را داشته باشند تا وارد بحران کم آبی یا خاموشی نشویم.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس؛ پیش از ظهر امروز (سه شنبه 9خرداد) شورای فرهنگ عمومی طبس با دستورکار تشکیل کمیته های شورای فرهنگ عمومی و فرهنگ سازی پرهیز از تجمل گرایی و اسراف با محوریت صرفه جویی در مصرف آب و برق، در محل نهاد امامت جمعه برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی گفت:اسراف و تبذیر موضوعی است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده اند و در مورد مصرف آب، برق وگاز هشدار داده اند.

 

امام جمعه طبس افزود:متاسفانه کشور ما با جمعیت 85 میلیونی خود، در مصرف حامل های انرژی، نسبت به کشورهایی که جمعیت آنها از ما بیشتر است، آب ، برق و گاز زیادی را مصرف و در واقع اسراف می کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس بیان داشت:حامل های انرژی در ایران نسبت به دیگر کشورها با قیمت پایین تری محاسبه می شود و این نباید باعث شود که ما در مصرف آن زیاده روی کنیم .

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی تاکید کرد: با توجه به فصل گرم سال ، مردم و مسئولان ، دقت لازم را در مصرف آب و برق را داشته باشند؛ تا وارد بحران کم آبی یا خاموشی نشویم .

 

وی در پایان گفت:علاوه بر راهکارهایی که برای صرفه جویی در مصرف آب و برق وجود دارد؛ اصلاح شبکه آب نیز یکی از کارهایی است که باید در دستورکار قرار گیرد.

 

لازم به ذکراست: تشکیل کمیته های رصد، هویت ایرانی اسلامی، اخلاق و سبک زندگی، خانواده و جمعیت ونیز فضای مجازی به تصویب شورای فرهنگ عمومی طبس رسید.
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۰