اخبار

جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیروان برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان سیروان برگزار شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیروان از برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری سیروان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،  امروز سه شنبه مورخ ۲ / ۳ /۱۴۰۲ دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع افزایش رشد و جوانی جمعیت، با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن فریادی رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه، محمد باقر شریفی سرپرست فرمانداری و اعضای شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمد حسن ابراهیم بیگی دبیر شورای فرهنگ عمومی گزارشی از اجرای مصوبات جلسه گذشته خبر داد و گفت: با توجه به پیامدهای منفی کاهش جمعیت در زندگی خانواده ها و اثرات منفی سالمندی و پیری جمعیت در طی سال‌های آینده باید اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی و اصلاح و نگرش مردم نسبت به فرزندآوری صورت گیرد.
 سپس حجت‌الاسلام محمدحسن فریادی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز فتح خرمشهر به اعضای شورای فرهنگ عمومی به موضوع بحث افزایش رشد و جوانی جمعیت پرداخت و به فرمایشات رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد احترام به فرزندان اشاره کرده و گفت: به فرزندان خود احترام بگذارید و با آداب و روش پسندیده با آنها معاشرت نماید.
وی با بیان اینکه عدم آگاهی والدین از تبعات پیامدهای تک فرزندی عامل اصلی رواج این پدیده در جامعه است، گفت: با توجه به صنعتی شدن جوامع شهرنشینی شاهد تغییرات خانواده از نوع خانواده گسترده به خانواده هسته‌ای شدیم که این تغییر سبک زندگی سبب ظهور پدیده تک فرزندی شد و جامعه به سمت تک فرزندی گرایش پیدا کرده است، لذا می‌طلبد که نهادهای فرهنگی با ارائه راهکارها و سیاست‌های تشویقی در رشد جمعیت نقش بسزایی ایفا نمایند. 
در ادامه این جلسه محمد باقر شریفی سرپرست فرمانداری و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: نقش عوامل اقتصادی در مورد فرزندآوری پررنگ شده
 وی بیان داشت: بیش از ۷۰ درصد از دلیل عدم تمایل زوجین برای فرزندآوری مشکلات اقتصادی و دوم نگرانی والدین در مورد تأمین آینده فرزندان با نگاه وسواس‌گونه و کمترین درصد هم مربوط به روابط مشکلات بین زوجین مخالفت با فرزندآوری است که نیازمند برطرف نمودن این دغدغه‌های والدین و فرهنگ‌سازی در رشد جمعیت توسط نهادهای اجرایی دولت است. 
ابراهیم بیگی گفت: در پایان جلسه پس از تبادل نظر مباحثی از جمله فرهنگ‌سازی و تشویق و ترغیب والدین به رشد جمعیت و فرزندآوری توسط نهادهای حمایتی، فرهنگی و اجتماعی و تشویق کارمندان مجرد به ازدواج و فرزندآوری از طریق امکانات رفاهی توسط مدیران کل ،تشکیل ستاد جوانی جمعیت در شهرستان به تصویب رسید.
۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۶
معصومه نادی روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام |