اخبار

برگزاری جلسه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل در سال 1402

برگزاری جلسه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل در سال 1402
طرح موضوعاتی چون آسیب شناسی سنت ها و رسوم غلط و پرهزینه در مراسمات شادی و عزا از مباحث مورد بررسی و تبادل نظر در این نشست بود.

 

در روز سه شنبه مورخ 1402/01/29جلسه کمیته علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل با حضور معتمدین شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان اردل برگزارشد .پیرو اجرایی سازی مصوبات  سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردل در سال 1401 این جلسه  با حضور  معتمدین و متنفذین برگزار شد.

آقای محمد قربانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل تنها راه پیشبرد اهداف  و مصوبات شورای فرهنگ عمومی و حذف خرد فرهنگ های غلط را مشارکت معتمدین و متنفذین در راستای آگاهی بخشی به جامعه شهرستان دانست.

پیشنهاد گردید در برنامه آینده در هر شهر و روستا ی جلسه ای با حضور معتمدین برگزار و یک نفر بعنوان نمایند آن شهر یا روستا به شهرستان معرفی شود. این جلسه با حضور هیئت های اندیشه ورز ، امام جمعه محترم ،فرماندار، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردل،فرمانده سپاه ناحیه و معاون سیاسی ،امنیتی فرماندار،جمع زیادی ازروحانیت معزز،خانواده محترم شهدا،شهرداران،بخشداران،معتمدین،ریش سفیدان وتعدادی از دهیاران و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستاهای بخش مرکزی  درمحل سالن اجلاس فرمانداری برگزارشد.

در این جلسه با طرح موضوعاتی چون آسیب شناسی سنت ها و رسوم غلط و پرهزینه که بعضا تبعات منفی و مخارج سرسام آور در مراسمات شادی و عزا ، سایر معضلات اجتماعی حاکم درشهرستان و بیان مطالبی توسط فرماندار و امام جمعه شهرستان ، ریش سفیدان و بزرگان خیراندیش و معتمدین شهرستان در راستای کاهش این معضلات ارائه گردید.

 اردل مرکز شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری است و با 1850 متر ارتفــاع از سطح  دریا ،در غرب استان چهارمحال و بختـیاری واقع شده است . از شمال به شهرستان کیار و فارسـان و از شرق به شهرستان بروجن ، و از غرب نیز با لردگان و شهرستان ایذه  (خوزستان) همسایه است . محـدوده ی  عمومی این شهرستان از دیر باز به نام منطقه اردل و پشتکوه  بختیاری شهرت داشته است . بر پایهٔ آمار سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر اردل بالغ بر ۱۰۱۱۳ نفر می‌باشد و جمعیت شهرستان طبق آمار سال ۱۳۹۵ برابر با ۶۸۷۱۴ نفر بوده‌است.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۱۴