اخبار

استان اصفهان نیازمند نقشه ی مهندسی فرهنگی است

استان اصفهان نیازمند نقشه ی مهندسی فرهنگی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در نود و سومین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت :استان اصفهان نیازمند نقشه ی مهندسی فرهنگی است.
محمدرضا جان‌نثاری افزود:تنها با انسجام و همبستگی می‌توانیم فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را برای نسل آینده حفظ کنیم
وی  گفت: در شرایط فرهنگی امروز بایستی دستگاه های فرهنگی بدون تعارف به واقعیت های اجتماعی بپردازند تا در فتنه‌های دشمن گرفتار نشویم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان  افزود:همگان استان اصفهان را با تمدن و فرهنگ اصیل آن می‌شناسند.
وی با اشاره به علمای گرانقدر و شهیدان دفاع مقدس استان، ادامه داد: اصفهان همواره در برگزاری رویدادهای فرهنگی و اسلامی در کشور سرآمد بوده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در کنار فرهنگ غنی خانوادگی، هنر و اصالتی که در استان وجود دارد آسیب‌های اجتماعی عمیقی مردم استان را تهدید می‌کند.
جان‌نثاری عنوان کرد: در شرایط فرهنگی امروز بایستی دستگاه های فرهنگی بدون تعارف به واقعیت‌های اجتماعی بپردازند تا در فتنه‌های بی‌شمار و خطرناک دشمن گرفتار نشویم و این مهم تنها با انسجام فرهنگی محقق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر جزایر فرهنگی را متحد و هماهنگ کنیم می‌توانیم با انسجام منظمی موضوعات فرهنگی را ساماندهی کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: استان ما نیازمند «مهندسی فرهنگی» است تا موضوعات فرهنگی به یک قرارگاه منسجم تبدیل و با فرماندهی مشخص نقشه‌های دشمن آشکار و خنثی شود.
جان‌نثاری تأکید کرد: تنها با انسجام و همبستگی می‌توانیم فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی را برای نسل آینده حفظ کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مردم ما بارها در شرایط و رویدادهای مختلف از جمله ۲۲ بهمن ماه، روز قدس و … با حضور حماسی و پرشور خود جواب دندان‌شکنی به دشمن داده‌اند لذا در برابر حضور پرشور مردم در بزنگاه‌های مختلف، وظیفه ما نگاه و توجه ویژه به موضوعات فرهنگی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: با توجه به فرهنگ غنی در استان، دشمن به خوبی می‌داند که اگر فرهنگ را در اصفهان کم‌رنگ و خدشه‌دار کند در سایر نقاط کشور با آسودگی بیشتری می‌تواند فتنه‌انگیزی کند.
گفتنی است نود وسومین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با موضوع بررسی وتحلیل وضعیت فرهنگی استان اصفهان با حضور استاندار،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان وجمعی از مسوولان صبح روزچهارشنبه ششم اردیبهشت ماه دراستانداری اصفهان برگزارشد.
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۲۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان |