اخبار

هدایت های رهبری، بصیرت مردم و جهان بینی توحیدی، رمز عبور از فتنه های پیش روی انقلاب اسلامی

هدایت های رهبری، بصیرت مردم و جهان بینی توحیدی، رمز عبور از فتنه های پیش روی انقلاب اسلامی
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی علی فرخنده 9 دیماه 1401، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای عزیز مدافع امنیت و تسلیت ایام فاطمیه(س) با اشاره به چند اتفاق تاریخی که در زندگی بشر تاثیرگذار بوده اند گفت: بعثت نبی اکرم اولین حادثه مبارک و خجسته است که منجر به تغییر راه بشر و نقطه جدای کفر از نور الهی است، مسئله بعدی غدیر است، مسئله سوم عاشوراست که منجر به احیای مجدد بعثت شد، چهارمین حادثه مهم در اسلام ظهور و بروز انقلاب اسلامی در ایران بود که منجر به برچیده شدن حکومت کفر و طاغوت شد؛ نهایتاً مسئله‌ای که تحقق آن نیازمند مقدمات و تغییراتی در ابعاد فردی و چه اجتماعی می باشد مسئله ظهور ولی عصر، امام زمان (عج) و تشکیل حکومت واحد اسلامی می باشد.
وی افزود: بدون برنامه، همراهی مردم و جهان بینی توحیدی، تشکیل حکومت تمدن اسلامی غیرممکن است.
فرخنده با اشاره به اینکه در این مسیر جریان هایی وجود دارد که خلاف جهت حرکت می کنند و تلاش دارند این آرمان تحقق پیدا نکند که عبارت اند از: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا که اولین آنهاست، دوم دولت های به ظاهر مسلمان که اسلام تحریفی آمریکایی و انگلیسی را پذیرفته و ترویج می دهند و سومین عامل و مهمترین آنها وجود جریان های انحرافی سکولار مسلک در داخل می باشد.
وی ادامه داد: دشمن برای تحقق اهداف خود تلاش‌هایی را انجام میدهد که اولین آن تغییر محاسبات مردم و مسئولین است که مردم به این نتیجه برسند که حکومت الهی راه حل برون رفت از مشکلات زمان حال نیست؛ نکته بعد تلاش برای انقلابی زدایی از جنس انقلاب است و آخرین نکته تلاش برای تغییر نگاه ها به انقلاب و انقلابی است که فرد انقلابی را تندرو معرفی کنند و جامعه را نسبت به انقلاب سرد و بدبین کنند.
وی با اشاره به اینکه برای استمرار مسیر انقلاب رعایت چند نکته لازم است، گفت: اولین مورد تبلور هویت دینی در سطح جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان و ارائه اسلام تبیینی به جای اسلام تقلیدی است، بدین معنا که در دین اسلام از مردم خواسته شده ابتدا تحقیق کنند سپس وارد اسلام شوند.
دومین مورد استمرار راه امام و الگوگیری از زندگی ایشان در ابعاد گوناگون است و مسئله سوم قوی شدن است، در تمام محورها چه اقتصادی، فرهنگی، علمی و... .
وی افزود: مهمترین تلاش دشمن حذف و تضعیف فرهنگ ما می توانیم است در حالی که از اصول اساسی برای حفظ و استمرار انقلاب مقدس اسلامی تکیه بر توانایی های جوانان داخلی و همین شعار ما می توانیم می باشد که باید بین مردم نهادینه شود.
وی در پایان با اشاره به فتنه های دشمنان از جمله فتنه سال ۸۸ یا همین اغتشاشات اخیر افزود: برخی می‌گفتند باید رفراندوم برگزار شود در حالی که رفراندوم همین راهپیمایی ۹ دی ماه است، رفراندوم تشییع باشکوه پیکر مطهر سردار دل ها، شهیدحاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عزیز است، رفراندوم همان استقبال باشکوه مردم از رییس‌جمهور در سفر اخیر ایشان به خراسان جنوبی می باشد.
۱۱ دی ۱۴۰۱ ۱۰:۱۷