اخبار

افتتاح نمایشگاه انار بهشتی همزمان با شب چله در شهرستان پاکدشت

افتتاح نمایشگاه انار بهشتی همزمان با شب چله در شهرستان پاکدشت
نمایشگاه فرهنگی و هنری انار بهشتی با هدف حفظ میراث فرهنگی و آیین باستانی عصر دوشنبه 28 آذر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت؛ نمایشگاه انار بهشتی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری حوزه هنری میراث فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و مساعدت بخشداران در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) افتتاح شد. این نمایشگاه با هدف حفظ میراث فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی با 30 غرفه عرضه محصولات فرهنگی هنری و معرفی محصولات و تنقلات شب چله و با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه، فرماندار، بخشداران و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برپا شده و تا 30 آذر از ساعت 9 تا 20 آماده پذیرایی شهروندان است.

در همین راستا حجت الاسلام لزومی امام جمعه پاکدشت ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و هنرمندان حاضر گفت: نمایشگاهی با چنین محتوا و قالبی در سال های اخیر بی نظیر بوده است. وی در ادامه در خصوص تقویت و تلاش هنرمندان در نهادینه شدن اقتصاد هنر سخنانی را بیان کرد و از مسئولان مربوطه خواستار، حمایت همه جانبه در این خصوص شد.

حجت الاسلام لزومی همچنین در ارتباط با راه اندازی گذر فرهنگ و هنر و بازارچه دائمی فرهنگی هنری و حمایت از طرح کارآفرینی و اقتصاد هنر به خصوص برای بانوان زحمت کش و هنرمند شهر استقبال کرده و نوید داد که این رویداد بزرگ را تا نتیجه گیری نهایی پیگیری کند.

شایان ذکر است که نمایشگاه انار بهشتی در مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) در دوطبقه و به مساحت حدود 300 مترمربع با 30 غرفه فرهنگی هنری شامل عرضه محصولات فولکلور و فرهنگی ایرانی ویژه شب چله و صنایع دستی معرق، گلیم بافی، جاچیم بافی، صنایع دستی، نقره کاری، صنایع چرم، غذاهای سنتی یلدا مشترک با کشور دوست و همسایه افغانستان تا 30 آذر آماده ارائه خدمات است.

۳۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۴۹
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |