اخبار

برگزاری کارگاه سواد رسانه ای در ملارد

برگزاری کارگاه سواد رسانه ای در ملارد
اولین دوره آموزش سواد رسانه ای به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری سپاه ملارد در سالن زنده یاد سلمان هراتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد، جهانی نژاد فرمانده سپاه ملارد هدف از برگزاری این دوره را افزایش و ارتقای دانش و مهارت‌های عمومی در حوزه‌ سواد رسانه‌ای، اطلاعاتی و فضای مجازی در توسعه سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی دانست.

وی در سخنانی گفت: شاید پیش از این موضوع سواد رسانه‌ای امری مستحبی بود، اما بعد از ایام کرونا همزمان با اینکه حضور در فضای مجازی رشد یافت؛ هم بهره‌گیری از مزیت‌های فضای مجازی و هم تهدیدات و مخاطرات، دامنگیر کسانی است که از فضای مجازی استفاده می‌کنند. سواد رسانه‌ای می‌تواند در این زمینه هم دانش و هم مهارت و هم ابزار‌های آن را معرفی کند تا مخاطرات فضای مجازی را به حداقل برساند.

 همچنین دکتر لسانی مدرس و از فعالین سواد رسانه ای در سخنانی گفت: ارتقاء سطح سواد رسانه ای به خانواده ها جهت خود کنترلی در برابر رسانه ها نیازمند آموزش مهارت های لازم به آنهاست. با توجه به خلا موجود در زمینه آموزش سواد رسانه ای به خانواده ها و صیانت از کانون خانواده؛ ضرورت دارد تا به آموزش های جدی در این زمینه پرداخته شود.

در پایان مراسم از فعالین فضای مجازی در شهرستان ملارد با اهداء لوح، تقدیر شد.

۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۰۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |