اخبار

تشکیل ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان پردیس

تشکیل ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان پردیس
ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پردیس 12 آذر 1401 با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس و تعدادی از اعضای اصلی این شورا در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس،  ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال 1401 با موضوعاتی چون:   1-بیان گزارش و ارائه مکتوب فعالیت های انجام شده مصوبات پنجمین جلسه شورا توسط اعضاء 2-تحلیل وقایع و اتفاقات جریان فتنه اخیر( توسط مراجع امنیتی شهرستان)  3-برنامه ریزی و ارائه طرح های پیشنهادی اعضا در خصوص حفظ و صیانت از سرمایه اجتماعی حوزه دانش آموزی و فعالیت های فرهنگی در این حوزه، برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی دبیر جلسه، ضمن خیرمقدم به اعضاء، دستور جلسه را برشمرده و مصوبات جلسه قبل را قرائت کرد.

در ادامه اعضاء حاضر در جلسه در مورد تشکیل قرارگاه فرهنگی در بخش ها، اجرای برنامه های فرهنگی توسط آموزش و پرورش در مدارس، استفاده بهینه از ساختمان دارالقرآن شهرداری پردیس برای علاقه مندان، بهره برداری از بوستان پارک پردیسان، بهره برداری از مساجد ساخته شده توسط عمران در فازهای مسکن مهر، تشکیل حلقه های بصیرتی برای ورزشکاران، ایجاد کرسی های آزاداندیشی در مدارس، اجرای طرح علمی راهیان پیشرفت جهت دانشجویان و دانش آموزان، هماهنگی آموزش و پرورش جهت بهره مندی از ظرفیت دستگاه قضا برای آگاهی بخشی دانش آموزان، محل مناسب مسجد در فازهای مسکن مهر توسط شرکت عمران، برگزاری راهپیمایی 13 آبان و پیاده روی خانوادگی وحدت در سعیدآباد، برگزاری مجدد میز خدمت در بخش های مختلف با هماهنگی شهرستانی، انعقاد تفاهم نامه توسط شهرداری و آموزش و پرورش، برگزاری دیدارهای مردمی توسط مسئولان ادارات و پیگیری مصوبات جلسه قبل به ارائه گزارش پرداختند.

 در پایان حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بیان داشت که فرهنگ استخوان بندی جامعه است چه بودجه هایی هزینه می شود که در جای خود هزینه نشده، وی با اشاره به آیات قرآن تاکید کرد که اگر نعمتی که خدا به شما داده در جای خود هزینه نکنید چند برابر آن را در راه دیگر باید هزینه کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: برگزاری میز خدمت باید توسط مسئولان انجام شود و مسئولان درد دل مردم را بشنوند و از نزدیک به مشکلات آنها را رسیدگی کنند. اگر در مورد فرهنگ، دغدغه و همدلی داشته باشیم و آن وظیفه که بر عهده ما قرار گرفته است را با همدلی پیگیری کنیم، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی در پایان با اشاره با ایام پیش رو فاطمیه گفت: ایامی خوبی برای شهرستان است تا حسینیه ها و مساجد برای این ایام برنامه ریزی کنند و فعالیت شایسته انجام دهند.

در پایان جلسه  اعضاء نقطه نظرات خود را درباره مباحث مطروحه بیان کردند و در پایان تصمیماتی بصورت مصوبه به تصویب اعضاء رسید.

۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۵۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |