اخبار

پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک برگزار شد

پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک برگزار شد
پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک، پنجاه و چهارمین  جلسه شورای فرهنگ عمومی قرچک با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک در دفتر امام جمعه شهرستان قرچک برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج خدمت اعضای شورا بیان داشت؛ انقلاب اسلامی ما از آن روزی که ظهور کرد در مقابل تفکری قرار گرفت که آن تفکر صد ها سال روی آن کار شد و انقلاب اسلامی در مقابل آن تفکر ها ایستاد و آن تفکر، تفکر غربی بود.

وی اظهار نمود: فضای مجازی باعث به وجود آمدن یک مشکل بسیار بزرگ در سطح کشور شده است، باید با مدیریت هدفمند این بیماری بزرگ اجتماعی را درمان کرد.

امام جمعه قرچک گفت: لزوم تقویت روحیه دینی و اعتقادی جامعه در بستر فضای مجازی و حقیقی بر هیچ کسی پوشیده نیست و حقیقتا باید به صورت جهادی نسبت به برنامه ریزی در این حوزه خصوصا در مدارس و دانشگاه ها و مساجد و ورزشگاه ها باید کار کنیم.

حجت السلام اسماعیلی خاطر نشان ساخت: اینکه ما بتوانیم با اجرای برنامه های درست و دقیق به این شور و شعور جوان پسند فضای مجازی جهت درست و دقیق بدهیم میتوانیم امیدوارر باشیم که نقشه های دشمن را مهار کرده ایم.

اسماعیلی بیان داشت: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و پای کار بودن ظرفیت همه مجموعه ها برای این جنگ رسانه ایی دشمن لازم و ضروری است و باید همه نیروهای دلسوز نظام با ایجاد کارگروه های فرهنگی و رسانه ایی بنگاه های دروغ پراکنی دشمن را رسوا کنند.

فاتحی‌نژاد فرماندار شهرستان قرچک در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: آحاد مردم از اقشار مختلف در فضای مجازی گردهم آمده اند و بدون محدودیت هر لحظه که بخواهند با هرکسی ارتباط برقرار می‌کنند و این کار را برای نظارت والدین سخت می‌کند.

وی افزود: آگاهی بخشی به جـوانان مخصوصاً دختران درباره آسـیب های فضای مجازی و آموزش و تعلیم راه های صحیح استفاده از فضای مجازی توسط خانواده به فرزندان، میتواند از بروز مشکلات برای جوانان و نوجوانان جلوگیری نماید.

فاتحی نژاد گفت: خوشبختانه شهرستان قرچک با توجه به سابقه انقلابی گری خود در این اتفاقات اخیر توانست سربلند بیرون بیاید و بار دیگر دشمنان این مملکت را نا امید کردند.

فرماندار قرچک در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مسئولان وظایف متعدد و مهمی از جمله افزایش آگـاهی هـای عمومی، تقویت آموزش و پرورش و جدی تر پرداختن به فعالیت های مرکز ملی فضای مـجازی دارند که در صورت موفقیت در این وظایف، می توان ازفضای مجازی به عنوان یک فرصت بهره برد.

در ادامه جلسه تعدادی از اعضائ شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک نقطه نظرات و راهکارهایی را در زمینه دستور جلسه بیان کردند.

وی سپس ضمن تاکید بر نظارت بیشتر بر بحث تولید برنامه های فرهنگی در بستر فضای مجازی و واقعی جامعه خاطر نشان کرد؛ در این جمگ فراگیر رسانه ایی که دشمن بر علیه ما به راه انداخته است ما نیز باید متناسب این شرایط موجود و هجمه همه جانبه دشمن نسبت به آگاهی بخشی به عموم مردم همه تلاش خودمان را بکنیم تا خدایی ناکرده مورد غفلت واقع نشویم.

در ادامه جلسه تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی گزارشی از برنامه های دستگاه  مطبوع خود را در خصوص برنامه های هفته بسیج بیان کردند.

گفتنی است؛ پنجاه و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تعیین مصوبات فرهنگی و اجرایی به کار خود پایان داد.

۱۴ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۴۲
صادق محمدزاده |