اخبار

هشتاد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر برگزار شد

هشتاد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر برگزار شد
هشتاد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر با حضور حسین حبیبی فرماندار، امین اسدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، حسین کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر، در ابتدای جلسه کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جلسه ضمن خیر مقدم و تسلیت شهادت حضرت معصومه (س)،  14 آبان ماه روز شورای فرهنگ عمومی را گرامی داشت و سپس به قرائت دستور جلسه پرداخت.

کشاورزیان در ادامه توضیحاتی را در خصوص دومین عهدواره سراسری چله مهدویت در بخش کتاب با محوریت ظهور امام زمان(عج)،  ارائه نمود و از دستگاه های اجرایی شهرستان خواست در این حوزه با جدیت مطلوب تری اطلاع رسانی نمایند تا جامعه هدف بیشتری در این حوزه عضو شوند.

در ادامه حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر، بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیتهای تبلیغی و اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی در حوزه اصلاح الگوی مصرف آب شرب تأکید کرد.

حبیبی با اشاره به خشکسالی های اخیر و کاهش قابل توجه ذخایر منابع آبی استان تهران اظهار داشت: فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف در بخش های کشاورزی، صنعت و خانگی باید مورد توجه تمامی مدیران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید تولید محتوای اثرگذار توسط اداره آب و فاضلاب متناسب با اقشار مختلف و جامعه هدف صورت گیرد افزود: مجموعه هایی همچون آموزش و پرورش، بسیج، امور مساجد، اصناف، جهاد کشاورزی و... همراهی لازم را در این خصوص با آبفا داشته باشند.

فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود به دومین میزبانی شهرستان اسلامشهر از جشنواره سراسری مهدویت در بخش کتاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: از میزبانی این رویداد مهم می توانیم برای ترویج موضوعات مرتبط با مهدویت و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان کمک بگیریم.

وی تصریح کرد: برپایی مسابقات مقاله نویسی و نشست های کتابخوان با موضوع مهدویت در سطح ادارات، مدارس و مراکز دانشگاهی نیز اثربخش خواهد بود. 

حبیبی همچنین بر ضرورت شناسایی نخبگان اسلامشهر در حوزه های فرهنگی، ورزشی، قرآنی، علمی و هنری و معرفی آنان در سطح شهرستان، استان تهران و کشور به عنوان رویش ها و استعدادهای امیدبخش اسلامشهر تأکید کرد.

گفتنی است: در بخش پایانی این جلسه به مناسبت 14 آبان روز فرهنگ عمومی، از سالها تلاش "حسن اذانگو" خبرنگار باسابقه و پیشکسوت صدا و سیما در شهرستان، "وحید خزائی" قاری ممتاز اسلامشهری که در هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور ترکیه مقام سوم رشته قرائت را کسب کرد و "حجت الاسلام سید بهنام میرزا پور" رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اسلامشهر به دلیل اجرای برنامه های متعدد و موفق فرهنگی هنری در اسلامشهر قدردانی به عمل آمد.

۱۴ آذر ۱۴۰۱ ۰۹:۲۲
صادق محمدزاده |