اخبار

خراسان رضوی: ارتقاء کیفی و جریان نگاری مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی، ضامن شناخت جایگاه این شورا در جامعه است.

خراسان رضوی: ارتقاء کیفی و جریان نگاری مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی، ضامن شناخت جایگاه این شورا در جامعه است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در نشست صمیمانه با اعضای دبیرخانه این شورا بر  لزوم تدوین و اجرای نظام ارزیابی مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها تاکید کرد و افزود: نگاشت جریان دانش، تجارب و اطلاعات برآمده از مصوبات بین شهرستان ها، به تعمیم داده ها و نتایج ثمربخش و پرهیز از تکرار خطاهای احتمالی خواهد انجامید.
محمد حسین زاده همچنین با تقدیر از کوشش دبیرخانه در تدوین و رونمایی از برش استانی سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: انتظار می رود دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان که ناظر اجرای این سند است، حداکثر توان خود را در پیشبرد اهداف آن به کار گیرد تا شاهد حل مسائل شناسایی شده در آینده نزدیک باشیم. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه به ضرورت گسترش موضوعی و غنای مفهومی دستورکارهای شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و گفت: همت دبیرخانه باید صرف هم افزایی دستگاهها و بهره مندی از محمل مشورتی شورا گردد. 
حسین زاده همچنین با اشاره به اهمیت آینده پژوهی و آینده نگاری پدیده های فرهنگی و زیست‌بوم‌های فناورانه، نوید انعقاد تفاهم‌نامه ای بین دبیرخانه و مراکز دانش بنیان، علمی و پژوهشی را داد تا از بستر سلسله نشست های فرهنگ و اندیشه، بتوان راهکارهای جامعی برای دگرگونی های پیش رو، پیش بینی کرد. 
گفتنی است این نشست که به منظور ارائه گزارش‌های عملکردی دبیرخانه و هم اندیشی رفع چالش ها و تقویت فرصت ها برگزار شد، سرآغاز همنوایی و هم راستایی دبیر و اعضای دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی بود که امید می رود از این رهگذر، گام های اثربخشی در اعتلای فرهنگ عمومی برداشته شود. 
پایان خبر
۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۳۲
آزاده آزادنیا- دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |