اخبار

رعایت حقوق مردم در عزاداری های ماه محرم مورد توجه قرار گیرد

رعایت حقوق مردم در عزاداری های ماه محرم مورد توجه قرار گیرد
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در اجلاسیه شوراهای فرهنگ عمومی استان : در آستانه محرم قرار داریم و مقوله ای که باید مدنظر باشد توجه به رعایت حقوق مردم در عزاداری محرم است نباید بی دلیل و بدون ضرورت مسیر تردد مردم مسدود شود.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در اجلاسیه شوراهای فرهنگ عمومی استان قزوین عنوان کرد : در مورد مقوله فرهنگی برداشت ها متفاوت است و هر کسی با نگاه خود این حوزه را تحلیل می کند و همه متفق القول هستند مباحث فرهنگی از مباحث اهمیت دار جامعه محسوب می شود.

وی عنوان کرد: رهبری در بحث حجاب فرمودند : در موضوعات باید بسیار متین و منطقی و به دور از احساسات بی مورد ورود کرد و باید با دلایل روشن منطق استعماری غربی افشا و تببیین شود، فرمایشات رهبری روشنگری هایی دارد که باید مورد توجه داشته باشیم و با این نشانه ها مسیر حرکت خود را تبیین کنیم.

اعلایی تصریح کرد: در استان قزوین تدبیری که بین متولیان امر شده جدیت لازم و رفتارهای سختگیرانه در خصوص رفتارهای اباحه گری است که این مهم را در دستور کار قرار دادیم و به شدت با موضوع اباحه گری و رفتارهایی که نشان دهنده برنامه ریزی برای اثرگذاری بر شاخص های فرهنگی و اعتقادی باشد، برخورد خواهیم کرد.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت حقوق مردم در عزاداری های ماه محرم اظهار کرد: در آستانه محرم قرار داریم و مقوله ای که باید مدنظر باشد توجه به رعایت حقوق مردم در عزاداری محرم است و نباید بی دلیل و بدون ضرورت مسیر تردد مردم مسدود شود.

وی یادآور شد: در ایام محرم نباید صدای تکایا و مساجد در ساعات خارج از عرف منطقی باعث آزار مردم شود، اینها مصادیق امر به معروف است و نیروی انتظامی مکلف شده به این امر توجه داشته باشد و بنا نیست برای انجام مستحب باعث آزار و اذیت افراد شویم.

 

۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۲۸