اخبار

نگاه های حزبی و جناحی مانعی در انجام فعالیت های دینی است .

نگاه های حزبی و جناحی مانعی در انجام فعالیت های دینی است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در اجلاسیه شوراهای فرهنگ عمومی استان : متأسفانه هنوز نگاه های حزبی، جناحی و قومی مزاحمت ایجاد کرده و گاهی مانند ترمزی بر فعالیت های دینی بوده و حتی گاهی خنجری بر فعالیت های دینی است.

آیت ا... عبدالکریم عابدینی در اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی استان که امروز (پنجشنبه ۶ مرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ما باید زمانه خود را بشناسیم و بعد متوجه می شویم موضوعات مختلف را چگونه در این زمانه و زمینه مطرح کنیم و در غیر این صورت دچار اشتباه می شویم و همچنین باید دین را بشناسیم و اینگونه رفتار ما رفتار به جایی می شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه هنوز نگاه های حزبی و جناحی و قومی مزاحمت ایجاد کرده و گاهی مانند ترمزی بر فعالیت های دینی بوده و گاهی خنجری بر فعالیت های دینی است و اگر روزی به رشدی برسیم که نگاه ما بر اساس « إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ» باشد بسیاری از مصیبت ها کم و برکات کار افزایش می یابد و با این نگاه، اعتماد به مردم حاصل می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز هماهنگی و هم گامی همگانی را به شدت نیاز داریم، مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه قرارگاه ایمانی و تقوایی است ولی هنوز نماز جمعه های ما در حاشیه هستند، صدا و سیمای ما گاهی خبر تکراری روز گذشته را بیان کرده و بعد نوبت نماز جمعه می شود. پرجمعیت ترین اجتماعات استانی ما نماز جمعه است و نماز جمعه های شهرستان ها هم کمرنگ تر دیده می شوند.

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به نقش امام جماعت در مسجد گفت: نظام ولایت با امامت فرق می کند . در نظام ولایی، نگاه مبنایی و اعتقادی است ؛ ولی در نظام امامت در کنار نگاه مبنایی و اعتقادی ، نگاه اجرایی هم وجود دارد . رهبری تاکید دارند در هر مسجدی امام جماعت دیده شود و اگر سامانه امامت را درست درک کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.وی با اشاره به اهمیت احیای نمازهای جمعه و جماعات خاطر نشان کرد: باید جلسه ویژه برای گرایش بیشتر مردم به مساجد گذاریم، البته مساجد نسبت به گذشته آبادتر شده است ولی حرکت ما کند است و این حرکت ما در احیای نمازهای جماعت باید شتاب یابد.

وی به اهمیت عفاف و حجاب اشاره و اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب زیست عفیفانه مهم است و عفت اختصاص به خانم ها ندارد، آقایان هم باید عفیف باشند و گویش ما هم باید عفیف باشد و این عفیف بودن اختصاص به پوشش ندارد و ابعاد مختلفی را در بر می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه گفت: امیدوار بودن و امید بخشی نکته مهم دیگری است که بسیار مهم است و شیطان می خواهد ما امید نداشته باشیم.

 

۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۱۷