اخبار

هشتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی قدس برگزار شد

هشتاد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی قدس برگزار شد
هشتاد و نهمین (چهارمین نشست درسال1401) با حضور حجت اسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه، وحید گلی کانی فرماندار، آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضاء در محل دفتر امام جمعه شهرستان قدس برگزارشد.

در این نشست اعضاء شورای فرهنگ عمومی شهرستان به پیگیری مصوبات نشست قبلی، بررسی جذب جوانان و نوجوانان در نماز جمعه، بررسی روند کار تدوین کتاب "چهل ساله شکوه انقلاب" و ساماندهی وضعیت اجتماعی، ورزشی پارک ها و اماکن تفریحی شهرستان پرداختند.

درادامه حجت الاسلام رضاجوکار، با بیان اینکه شهرستان قدس جزء شهرهای منحصر به فرد در جذب جوانان در نماز جمعه است گفت: جوانان سرمایه های ارزشمند جامعه اسلامی انسانی هستند، تربیت و تعالی فرهنگی و معنوی آنان رسالت اصلی امامان جمعه و نهاد نماز جمعه می باشد.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر برگزاری هرچه باشکوه تر نماز جمعه دارند، چرا که بیشترین ظرفیت های حرکت، رشد و پویایی جامعه اسلامی نماز جمعه است که باید از ظرفیت های آن استفاده شود چرا که نماز جمعه مقر مبارزات و قرارگاه مرکزی جنگ نرم تحمیلی است و هر فردی که دل درگرو اقتدار اسلامی دارد باید باصلابت در ستون های دشمن شکن آن حضور یابد.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز یک وظیفه ذاتی و همگانی است اظهار کرد: نماز جمعه نیاز به تشریفات ندارد و هرکس باید در حوزه مدیریت خود در دستگاه ها برای ترویج فرهنگ نماز تلاش کند. در کل امام جمعه وظیفه اقامه نماز دارد، ستاد نماز جمعه وظیفه برپایی و آحاد مردم جامعه و مسئولان وظیفه دارند نمازجمعه را تقویت و در آن حضور فعال داشته باشد.

گفتی است در پایان این نشست از کتاب روایت نور که در خصوص روایت غدیر و خطبه فدک با زبان شعر به نویسندگی سارا رحمتی و تابلو نقاشی کلید معرفت با هنرمندی نقاش خانم خدابنده لو در حضوص ولایت و زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی علیه السلام بود، رونمایی شد.

۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۳۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |