اخبار

برپایی هفتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا ( استان قزوین )

برپایی هفتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا ( استان قزوین )
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا : دشمنان اسلام تمام توان خویش را بر روی نوجوانان و جوانان ما پیاده کرده و آنان را تشویق به بی بندباری ،مصرف مشروبات و... می کنند .

هفتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا در روز پنجشنیه 1401/04/23با حضور اسدالله رضوانی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان،محمد ادیب رامندی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی، محمد حسین فائزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا در دفتر امام جمعه تشکیل شد .

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله رضوانی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به بحث حجاب و عفاف اظهار کرد: درباره حجاب احادیث و روایات زیادی موجود است و همه ما مکلف به رعایت حجاب می باشیم و حجاب مختص خواهران نبوده و آقایان نیز باید حجاب را رعایت کنند.

امام جمعه بوئین زهرا در ادامه صحبت های خویش به مسأله آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: موضوع اصلی باید توجه به آموزش و پرورش باشد و رکن اساسی همین موضوع است، ایشان به حدیثی از امام حسن(ع) اشاره کرد که می فرمایند: إنّما قَلْبُ الحَدَثِ کالأرضِ الخالِیةِ ما اُلقِیَ فیها مِنْ شیءٍ قَبِلَتْهُ ، فبادَرْتُکَ بالأدبِ قبلَ أن یَقْسُوَ قلبُکَ و یَشتغِلَ لُبّکَ. " دل نوجوان همچون زمین خالى است که هر چه در آن افکنده شود مى پذیرد ؛ از این رو، من پیش از آن که دلت سخت و فکرت مشغول شود به تأدیب و تربیت تو پرداختم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا در پایان به دسیسه های دشمنان برای نوجوانان و جوانان اشاره و خاطر نشان ساخت: دشمنان اسلام تمام توان خویش را برروی نوجوانان و جوانان ما پیاده کرده وآنان را تشویق به بی بندباری ،مصرف مشروبات و... می کنند .

در ادامه محمد حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به ساختار و آئین نامه های شورای فرهنگ عمومی شهرستان و شهر اشاره کرد و گفت: در ساختار فرهنگ عمومی ، طی چند ماده شاخصه های فرهنگی شهرستان و شهر به تفصیل توضیح داده شده است.

مسؤول فرهنگ و هنر استان قزوین در ادامه تصریح کرد: غدیر از مناسبت های مهمی است که در آن روایت ها ی متعددی در زمینه فرهنگ عمومی موجود است و مسأله اطعام غدیر از آن جمله است که برای اطعام فقرا و ایتام ثواب های بسیاری ذکر شده است که متاسفانه در این زمینه فرهنگ سازی مناسبی به عمل نیامده است .

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین رمضانی به تبیین راهبرد سه پایه با محوریت زیست عفیفانه پرداخته و به سؤالات اعضا پاسخ دادند .


۳ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۵۷