اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر

جشنواره ها بدون بازار و بدون جامعه معنایی ندارند

جشنواره ها بدون بازار و بدون جامعه معنایی ندارند
سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در باب هدف از برنامه های فرهنگی این دوره از جشنواره، بیان کرد
به گزارش ستاد خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر: سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در باب هدف از برنامه های فرهنگی این دوره از جشنواره، بیان کرد:
برنامه های فرهنگی برای اولین بار در جشنواره اضافه شده است و هدف آن، این است که توجه خانواده ها و کودکان و نوجوانان را به سواد پوشاک و پوشاک حیا و حجاب در زندگی ایرانی و نیز به فرهنگ و تاریخ ایران جلب کنیم. از نمایش های عروسکی  گرفته تا سرودی که در جشنواره تولید شده است و تا برنامه فراخوان مسابقه لباس عروسک و نیز کارگاه ساخت و طراحی لباس کودک، همگی اینها به این منظور است که تا بتوانیم در دوران کودکی و نوجوانی، در خصوص هنجار‌ها و فرهنگ ایرانی- اسلامی حوزه لباس، تربیت صحیحی انجام دهیم تا در بزرگسالی انتظار رفتارجامعه پسند را داشته باشیم.
بخشی دیگر از برنامه های فرهنگی این دوره از جشنواره در سطح شهر برگزار می‌شود. نمایش هایی همراه با موسیقی و رقص های لباس اقوام ایرانی هست که فعلا میزبان گروهی از خراسان جنوبی هستیم که عصر ها در فضای باز برج میلاد فعالیت می‌کنند.
همچنین وی با تاکید بر اثر حضور عموم مردم در جشنواره ها، افزود:اگر نتوانیم با مردم سخن بگوییم، فعالیت های صرف جشنواره ای، وقت ما را تلف می‌کند،جشنواره ها باید به بازار و به جامعه باز گردد. شعار وزارت ارشاد در دوره جدید این است که جشنواره ها بدون بازار و بدون جامعه، معنایی ندارند.
امامی، مسئول کارگروه مد و لباس فجر ۱۴۰۱، از دیگر فعالیت های فرهنگی آتی در نمایشگاه ایران ویژند، گفت: در ایام جشنواره و نمایشگاه ایران ویژند ما برنامه های فرهنگی را داریم؛ولی مثلا فراخوان طراحی لباس هواداری تیم ملی که ان‌شاالله با هماهنگی دوستان در وزارت ورزش جوانان، فراخوان به زودی منتشر می‌شود و یا همین فراخوان طراحی و تولید لباس عروسک و مشابه این موارد، مخاطبانشان عموم مردم و خانواده ها است.
ما در ایران ویژند غرفه ای داریم ؛‌از شرکت های عروسک سازی که، لباس عروسک و حتی عروسک های لباس پرداز تولید کردند و در دنیا یکی از راه های انتقال سبک زندگی، عروسک های لباس پردازاند که کودکان با تغییر لباس این عروسک ها، بازی می‌کنند.
پس این نشان می‌دهد که این فعالیت های فرهنگی بسیار در تحقق اهدافی که در راه نظام پوشاک اند، کاربردی است.
همچنین وی از اهمیت ایران ویژند در پوشاک و لباس کشور و کارآمدی این نمایشگاه، گفت:ویژگی ایران ویژند، گرد‌همایی زنجیره تأمین مد و لباس اسلامی و نیز امکان گفت و گو، مذاکره و تبادل آراء و تجربیات و البته عقد قرارداد است. ویژگی مهم ایران ویژند این است که از طراح و گرافیست تا صادر کننده، یک جا جمع شوند.
تا‌کنون این اتفاق نیفتاده است که ما بتوانیم در یک فضای مینیاتوری از اولین لایه چرخه تأمین تا آخرین لایه های چرخه تأمین را کنار هم بیاوریم و این ها امکان تبادل افکار داشته باشند.
خبرنگار: مبینا هوشمندی
۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۴۵
ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم |