اخبار

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام: سالگرد نخستین اقامه نمازجمعه فرصت مغتنمی برای ترویج بیشتر فرهنگ نماز جماعت در بین مردم است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام: سالگرد نخستین اقامه نمازجمعه فرصت مغتنمی برای ترویج بیشتر فرهنگ نماز جماعت در بین مردم است
حسنی با بیان اینکه سالگرد نخستین اقامه نمازجمعه فرصت مغتنمی برای ترویج بیشتر فرهنگ نماز جماعت در بین مردم است، گفت: به همه فرمانداران در جهت آماده سازی مساجد و فرهنگ‌سازی حضور پرشور مردم در نماز جماعت تاکید شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، اظهار کرد:  ترغیب و تشویق افراد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز نیازمند وجود مکان و نمازخانه ها و فضای مناسب است.


« محمد سبحان حسنی» تصریح کرد: یکی از نکات مورد توجه در این زمینه، مساجد وردی شهرها و مساجد بین راهی به ویژه در ایام اربعین حسینی که پیش رو است بایستی امادسازی و تجهیز شوند و در این خصوص نیز با دستگاه های ذیربط برای آماده سازی این مساجد مکتتبات لازم انجام شده است.


وی  بیان کرد: به همراه مسئولان مربوطه از جمله شهرداری، در شهر ایلام دو مسجد در میدان ارغوان و میدان قرآن بازدید شده است که خوشبختانه طی چند روز، نواقصی که در این مساجد در بخش های مختلف  وجود داشت، رفع گردید که بطور قطع این  این نظارت ها استمرار خواهد داشت.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: سیستم های گرمایشی و سرمایشی و سیستم صوتی تمامی مساجد به ویژه مساجد ورودی شهرها و ادارات باید مهیا شود چراکه  فضای مناسب مشوق بسیار خوبی برای ترغیب جوانان به حضور در مساجد برای اقامه نماز است.


حسنی بیان کرد: به همه فرمانداران در جهت آماده سازی مساجد و فرهنگ‌سازی حضور پرشور مردم در  نماز جماعت تاکید شده است.


وی با اشاره به روز جمعه پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ و اقامه اولین نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران، گفت: در سالگرد اقامه نخستین نمازجمعه برنامه های اجرا خواهد شد و امیدواریم  بتوانیم در برگزاری این برنامه ها نقش موثری در سالگرد اقامه نخستین نمازجمعه داشته باشیم.

۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۳۲
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام |