اخبار

تحول فرهنگی در جامعه نیازمند بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم است

تحول فرهنگی در جامعه نیازمند بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم است
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تحول فرهنگی در جامعه نیازمند بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) است.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی ، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی عصر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی، افزود: نشر معارف قرآنی در بین آحاد مردم و در سطوح مختلف جامعه می‌تواند یک حرکت بی‌نظیر در راستای احیای فرهنگ اسلامی در جامعه باشد و مسئولان فرهنگی جامعه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: دین مبین و فرهنگ اسلامی الگوهای متنوعی برای زندگی دارد که با اتکا بر آن‌ها می‌توان مانع بروز بسیاری از چالش‌های فرهنگی در جامعه شد.

امام جمعه اراک با اشاره به اعیاد قربان و غدیر گفت: واقعه غدیر سند معتبر حقانیت مذهب مقدس تشیع است و حضرت محمد (ص) در رخداد غدیر بیان کردند که زمام امور در جامعه شیعی با راهبری ولی فقیه است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: آحاد مردم باید در زنده نگه داشتن غدیر بکوشند و همان‌گونه که پیام و درس های عاشورا را در جای جای زندگی نهادینه می کنند در مورد غدیر و پیام آن نیز، رهروی عملی باشند.
وی بیان کرد: غدیر حلقه اتصال نبوت، امامت و ولایت است و آینده جهان با برنامه ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) در غدیر طراحی کردند ترسیم می‌شود و غدیر تنها فرهنگ در عالم است که ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای بشری را دارد.
نمایندخ ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: غنی سازی اوقات فراغت با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و ارزش‌های انقلابی بهترین مسیر برای پر کردن مناسب اوقات فراغت جوانان و نوجوانانی است که به دنبال نشاط هستند و این مهم باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: ذائقه جامعه هدف در برنامه های اوقات فراغت در شهرها و مناطق مختلف استان متفاوت است و برای موفقیت در این امر خطیر نیاز سنجی و برنامه‌ریزی متفکرانه و اندیشه محور ضروری است.
در این نشست سه کارگروه تخصصی قرآن و عترت، سواد رسانه و فضای مجازی و زیست عفیفانه ذیل شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی تشکیل شد.
۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۰۷:۳۶