اخبار

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور: بخش زیادی از ایده ها و اتفاقات خوب، خلاقیت های سازنده، منابع پایدار و مستمر در حوزه مردم است

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور: بخش زیادی از ایده ها و اتفاقات خوب، خلاقیت های سازنده، منابع پایدار و مستمر در حوزه مردم است
اسماعیل شفاعی در نشست تخصصی کارشناسان شورای فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس استان ها بر لزوم حضور مردم برای تحول فرهنگ عمومی تاکید کرد.
مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، با اشاره به این که جوهره انقلاب اسلامی، فرهنگ بوده و هست، بر وفور تذکرات و تاکیدات بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم اشاره و تبیین کرد: ما به عنوان شورای فرهنگ عمومی و دبیرخانه شورا مسئولیت سنگینی داریم. یعنی ابتدا باید احساس مسئولیت را حس کرده و سپس به سمت راهکار، روش و اقدام حرکت کنیم. ما در چهار دهه انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ عمومی کشور پیشرفت هایی داشته ایم و البته نقطه ضعف های جدی هم داریم که خطر زا و تهدید آفرین است. درآغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی کارهای بیشتری باید انجام دهیم.

اسماعیل شفاعی در ادامه به کم رنگ بودن حضور مردم اشاره کرد و گفت: ما در شورای فرهنگ عمومی مرکز و استان ها به نوعی غیبت مردم را حس می کنیم. یعنی ما دولتی ها و حکومتی ها کنار هم می نشینیم و حرف می زنیم، در حالی که بخش زیادی از ایده ها و اتفاقات خوب، خلاقیت های سازنده، منابع پایدار و مستمر در حوزه مردم است. ارتباط شورای فرهنگ عمومی با سایر دستگاه ها به منظور مشارکت، هم افزایی و تعامل جزء سیاست های جدی شورا در این دوره است. بحث همگانی کردن فعالیت های مرتبط با شورای فرهنگ عمومی با بهره مندی از تشکل های مردم نهاد و غیر دولتی از مباحث جدی این دوره از شورا خواهد بود.

وی افزود: برگزاری این نشست در ایام زیارت مخصوص حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء‌ را به فال نیک می گیرم و این تقارن را مقدمه ای می دانم برای اتفاقات بهتر و رو به پیشرفت تری که می تواند در حوزه شوراهای فرهنگ عمومی کشور رخ دهد.
 

گفتنی‌ است نشست تخصصی کارشناسان فرهنگ عمومی و کارگروه ساماندهی مد و لباس ایرانی اسلامی استان‌ها همزمان با یکم و دوم تیرماه در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

 

۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۷:۱۸
آزاده آزادنیا- دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |