اخبار

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بدره برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بدره برگزار شد
روز چهارشنبه هجدهم خرداد ماه ۱۴۰۱، دفتر امام جمعه شهرستان بدره میزبان جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور اعضای اصلی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،در این نشست حجت الاسلام و المسلمین دانیاری امام جمعه شهرستان بدره ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا علیه السلام تاکید کرد: باید در شورای فرهنگ عمومی برنامه هایی متناسب با مسائل و ظرفیت های هر شهرستان در جهت اسلامی تر شدن آن منطقه تصویب و اتخاذ شود و فرهنگ عمومی جامعه به سمت ارزش های اسلامی، ایرانی و انقلابی حرکت کند.
وی گفتمان حیا و امنیت خانواده را یکی از راهکارها در رعایت عفاف و حجاب دانست و در این راستا از خانواده به عنوان بزرگترین سرمایه موجود فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: می بایست خانواده ها به این امر توجه ویژه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: جایگاه فرهنگ عمومی در تحقق شعار سال یعنی تولید، دانش بنیان، و اشتغال آفرينی می تواند بسیار موثر باشد، از این‌رو تحقق شعار سال باید اولویت شهرستان باشد.
امام جمعه بدره افزود: فرهنگ، نیروی محرکه همه رویدادها و تغییرهاست که آبادانی همه جانبه و پایدار را در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فراهم می‌کند، لذا برای عملیاتی شدن شعار سال نیز حوزه علم و فرهنگ باید پیشرو باشد.
علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این دیدار ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس حضرت امام رضا علیه السلام در جشنواره کن، تاکید کرد:
مفاهیم و کلیدواژه های مقام معظم رهبری همواره در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن، نقشه راه را مشخص می کند، از شبیخون فرهنگی تا جنگ شناختی و ترکیبی مفاهیم عمیقی هستند که باید در فعالیت ها و تولیدات فرهنگی مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: مردمی سازی در برنامه های مختلف فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین از گلخانه‌ای کردن  برنامه های فرهنگی پرهیز کنیم و تولیدات فرهنگی ما در متن جامعه ارائه شود.
هوشمند اضافه کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی به مانند  شورای تامین لازم‌الاجراست، انتظار می رود مسئله شناسی و تعیین دستورکارهای مشخص، در هر جلسه لازم‌ است، همچنین تقویم سالیانه شورای فرهنگ عمومی احصا شود.‌
وی بیان کرد: زیست عفیفانه و فرهنگ حجاب و عفاف مختص بانوان نیست و باید به دنبال تقویت باورمندی جامعه باشیم و از رفتارهای غیر فرهنگی غافل نشویم، در این راستا کارگروه مد و لباس استان می تواند نظارت کیفی بر پوشش آحاد مردم داشته باشد.
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۱۲
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام |