اخبار

خراسان رضوی: پرورش روحیه خودباوری و اعتماد به نخبگان جوان، دستور کار شورای فرهنگ عمومی صالح آباد

خراسان رضوی: پرورش روحیه خودباوری و اعتماد به نخبگان جوان، دستور کار شورای فرهنگ عمومی صالح آباد
امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی صالح‌آباد بر ضرورت شناسایی و بهره‌مندی از نخبگان و جوانان بومی برای توسعه و رشد شهرستان تأکید کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان صالح‌آباد از برگزاری پنجمین نشست این شورا با محور جوانان و نخبگان خبر داد و گفت: تأکید رییس محترم شورا بر شناسایی، ترغیب و تشویق و حمایت از جوانان و نخبگان بومی؛ نشان از تدبیر ایشان در بنیان‌گذاری اصولی ساختار و ارکان حکمرانی در این شهرستان تازه‌تأسیس دارد. 

مهدی شریفی‌نسب در ادامه به عزم شورا بر پرورش روحیه خودباوری در جوانان و اعتماد به آنان در عرصه‌های گوناگون مدیریت با استناد به نگاه رییس شورا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اهمیت موضوع حمایت از کارآفرینان و نخبگان علمی، هنری و مهارتی از سوی فرماندار شهرستان هم پذیرفته و در دستور کار قرار داده شده است و در تلاشیم با تعریف مفهوم و گستره‌ی شمول واژه نخبه، به بانک اطلاعاتی قابل استنادی دست یابیم و برمبنای آن برای استخدام، بکارگیری و پشتیبانی نخبگان از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنیم.

وی که ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌جام را برعهده دارد، ابراز امیدواری کرد با ایجاد نمایندگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان صالح‌آباد بتوان گام‌های مؤثری در حوزه فرهنگ شهرستان برداشت. 

گفتنی است پیگیری تأسیس مدرسه تیزهوشان و کارگاه فنی و حرفه‌ای در شهرستان از دیگر مصوبات مهم شورا در این نشست بود.

پایان خبر

 

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۰۰
آزاده آزادنیا-دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی |