اخبار

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجن

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجن در سال 1401 برگزار شد.

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجن در سال 1401 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجن در سال 1401 برگزار شد.
 
خانم پریوش میرزائیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجن افزود : این جلسه در روز یکشنبه یکم خردادماه 1401 رأس ساعت 08:00 صبح با حضور کلیه اعضاء در محل دفتر امام جمعه محترم شهرستان برگزار و با حضور کارگروه جمعیت، در خصوص برنامه ها و طرح های اعضای محترم پیرامون افزایش جمعیت و فرزندآوری بحث و تبادل نظر شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: با عنایت به نامگذاری سی ام اردیبهشت به عنوان «روز ملی جمعیت»مقرر گردید موضوع مورد بحث و تبادل نظر در این جلسه پیرامون طرحها و نظرات اعضای محترم شورا در مقوله مذکور باشد.

کاهش نرخ فرزندآوری و به تبع آن کاهش جمعیت، یکی از تهدیدهای جدی برای کشور ما به شمار می رود و این مساله علاوه بر حوزه قانون گذاری و نظارت و اجرا، نیازمند بازنگری در حوزه فرهنگ عمومی است، از این حیث که ببینیم در بحث آموزش و فرهنگ سازی در جامعه دچار چه ضعف ها و نواقصی هستیم که به این وضع گرفتار شده ایم.

همچنین کاهش نرخ فرزندآوری و جمعیت اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، قطعاً کشور  با چالش مواجه می شود و از این رو در بُعد اقتصادی و چه در بُعد فرهنگی و رسانه ای نیاز به یک بازنگری در برنامه ها و طرح ها احساس می شود.

 
۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷