اخبار

نشست اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان رباط کریم با امام جمعه

نشست اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان رباط کریم با امام جمعه
همزمان با فرارسیدن هفته نوجوان و ایام گرامیداشت13 آبان و 14 آبان همچنین هفته پدافند غیرعامل نشست تخصصی با حضور حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط کریم، عسگری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کهن معاون فرهنگی شهرداری و جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم، در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه محترم شهرستان رباط کریم ضمن گرامیداشت ایام الله 13 آبان و سالگرد شهادت شهدای دانش آموز بویژه شهید فهمیده افزود: در دوران دفاع مقدس همانند حبیب بن مظاهر و حضرت قاسم (ع) و حضرت علی اکبر (ع) همیشه در تاریخ وجود داشته است و جوانان و نوجوانانی برای دفاع از جان، مال، میهن و نوامیس کشورشان جانفشانی کردند و توانستند در هشت سال جنگ نابرابر پیروز شوند.

   امام جمعه رباط کریم افزود: فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس است که امروزه باید حفظ و تقویت شود چرا که این فرهنگ بود مارا بر دشمنان پیروز کرد و ویژگی هایی همچون اخلاق، ایثار، ایمان، گذشت و خودباوری جوانان مان در طول هشت سال دفاع مقدس عامل پیروزی و غلبه بر دشمنان شد و نسخه شفابخش امروز کشورما همان فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس است که باید در انتقال آن به نسل امروزی موفق عمل کنیم تا بتوانیم بسیاری از مشکلات و چالش های جامعه را حل کنیم.

   حجت الاسلام ترابی افزود: امروز این رسالت متوجه همه ما هاست و بهترین راه حل برای انتقال این ارزشها بهره گیری از هنر و زبان هنر است . بازخوانی مسایل دفاع مقدس به زبان هنر می تواند بیشترین تأثیر گذاری را بر نسل جوان و نوجوان امروزی ما داشته باشدو مسئولین ما باید تلاش کنند تا با بهره گیری از تمام ظرفیتها و استعدادهای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان و با حمایت و پشتیبانی از این هنرمندان در انتقال این مفاهیم و ارزشها موفق و پیروز شوند.

   در ادامه عسگری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از وضعیت فرهنگی هنری شهرستان ارائه نمود و افزود: شهرستان رباط کریم با داشتن هنرمندانی متعهد، متخصص و کارآمد یکی از قطب های فرهنگی هنری استان محسوب می شود که با بهره گیری از این ظرفیت ها و استعداد ها می شود در حل مسایل و مشکلات شهرستان موفق عمل نمود.

   در ادامه هریک از هنرمندان درخصوص مسایل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر منجمله نبود حمایت های مالی، استفاده از ظرفیت هنرمندان غیربومی در اجرای فعالیتهای هنری شهرستان مباحثی را مطرح نمودند.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |