اخبار

در آستانه هفته مازندران و با حضور رییس موسسه فرهنگی اکو :

*کاروان فرهنگی و هنری در شهر ساری به حرکت درآمد*

*کاروان فرهنگی و هنری در شهر ساری به حرکت درآمد*
جمعی از هنرمندان مازنی در آستانه هفته مازندران به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با برپایی کاروان شادی در شهر ساری آغاز این هفته را به شهروندان تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  این شادی پیمایی که به همراه موسیقی و اجرای آیین های بومی  و با ایجاد روحیه شورونشاط از عمارت شهرداری ساری تا بوستان ولایت این شهر برگزار شد مورد استقبال شهروندان این شهر قرار گرفت.

سرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی اکو، جوادطالبی شهردار مرکز استان و اعضای شورای اسلامی شهر ساری، کاروان شادی هفته مازندران را همراهی کردند. اجرای بازی های سنتی در بوستان ولایت توسط هنرمندان مازندرانی از دیگر برنامه های این آیین بوده است. مازندران مهد آیین‌ها و فرهنگ‌ها است و نام‌گذاری روزی به نام مازندران، فرصتی برای بازخوانی برخی آیین‌های فراموش‌شده بومی و محلی است. بر اساس بخشنامه سال 1388 سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر انتخاب روزی با عنوان روز مازندران، پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگ و تمدن استان با هم‌اندیشی و همفکری 14 آبان را آغاز حکومت علویان نخستین حکومت شیعی به نام روز مازندران انتخاب کردند. این روز بهانه‌ای برای شناخت بیشتر فرهنگ ،زبان، آداب ‌و رسوم و گسترش گردشگری فرهنگی در استان مازندران بوده و فرصتی برای معرفی مشاهیر، فرهیختگان، نخبگان ، شعرا، پهلوانان و چهره‌های نامی مازندران است.

۱۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۵:۲۶
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران |