اخبار

شورای فرهنگ عمومی، سنگری مستحکم در برابر شبیخون تهاجمات فرهنگی

شورای فرهنگ عمومی، سنگری مستحکم در برابر شبیخون تهاجمات فرهنگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: در مقابله با تهاجمات فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی، به عنوان سنگری مستحکم است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با گرامیداشت ۱۴آبان ماه؛ روز فرهنگ عمومی گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضرورت انقلاب فرهنگی، براساس فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳، شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت. این شورا وظیفة خطیر ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها را به عهده داشت. پس از آن موضوع رسیدگی به وضعیت فرهنگی جامعه در آن شورا مطرح و بر اساس نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریاست وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبنی بر توجه به فرهنگ عمومی مردم، پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۶۴، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: در سال ۱۳۷۲، شورای فرهنگ عمومی کشور با هدف توجه بیشتر به مسایل فرهنگی استان‌های کشور و پی‌گیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح استان‌ها نسبت به تأسیس و تشکیل شورای فرهنگ عمومی در مراکز استانها اقدام نمود که بحمدالله هم اکنون، شورای فرهنگ عمومی در مرکز تمامی استان‌ها تشکیل شده است و از سال ۱۳۷۶ نیز جلسات شورای فرهنگی عمومی در استان اردبیل در حال برگزاریست.
بحرالعلومی تصریح کرد: در ادامه فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها با هدف توجه به شهرستان‌ها، تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها نیز در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و در سال ۱۳۸۵ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها تصویب گردید.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: با تدبیر و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل که ریاست شورای فرهنگ عمومی استان را برعهده دارند، جلسات شورای فرهنگ عمومی با رصد موضوعات و مسائل استان دائر میگردد تا با اقدامات پیشگیرانه به رفع مشکلات و آسیب‌ها رسیدگی شود.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات والفجر ۴ بویژه سردار شهید برزگر و شهید خلبان غفور جدی گفت: استان اردبیل سرمایه عظیم فرهنگ تشیع و ارادت به اهل بیت را در طول تاریخ به عنوان پشتوانه عظیم خود دارد و این فرهنگ مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در شبیخون فرهنگی شده است.
 
بحر العلومی افزود: در مقابله با تهاجمات فرهنگی تمام عیار استکبار جهانی، شورای فرهنگ عمومی، بعنوان سنگری مستحکم در برابر شبیخون تهاجمات فرهنگی است و جلسات شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به صورت مرتب برگزار میگردد که عمده مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است و برگزاری جشنواره‌ها، نشست‌های فرهنگی، تجلیل از مفاخر و برجستگان علمی، فرهنگی و ادبی در این جلسات مصوب و اجرایی شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل در پایان از همراهی سایر دستگاه‌ها در این شورا قدردانی کرد و گفت: در دوره جدید فعالیت شورا سعی بر تصمیمات علمی و تخصصی در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
۱۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور |