اخبار

در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی تربت جام مصوب شد:

تشکیل شورای فضای مجازی ذیل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تربت جام

تشکیل شورای فضای مجازی ذیل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تربت جام
امام‌جمعه تربت‌جام در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سال جاری با محوریت نماز جمعه ،دهه ولایت، شورای هماهنگی و آسیب های فضای مجازی تشکیل شد با اشاره به اهمیت و فضیلت نماز جمعه گفت: نماز جمعه پایگاه وحدت و همدلی است که هُنر آن زینت بخشی به جامعه اسلامی و آسیب زدایی از آن است و محل تلاقی دین و فرهنگ‌است .
حجت‌الاسلام‌میرزا حسین معتمدی فر با گرامیداشت فرارسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام اسلامی تصریح کرد: هیچ‌چیز از جمله گرما و سرمای شدید و...نباید مانع حضور در این نماز بافضیلت شود، بزرگ‌ترین ظلم به نماز جمعه انقطاع نسل جوان از جمعه و جماعات با برگزاری کلاس‌های ظهر روز جمعه در مراکز علمی و آموزشی در دهه هفتاد بود.
 
وی بابیان اینکه یک سوره در قرآن در عظمت این روز نازل‌شده در ارتباط با نماز جمعه، خاطرنشان کرد: هر کار فرهنگی، کار دینی نیست ولی نماز جمعه تلاقی دین و فرهنگ است به‌طوری‌که زینت بخشی به جامعه اسلامی و آسیب زدایی از آن، هُنر نماز جمعه است که نقش آن را در اصلاح فرهنگ نمی‌توان نادیده گرفت.
 
معتمدی فر پالایش، جریان سازی سالم، آرام بخشی، امیدبخشی و کار فرهنگی تربیتی را از مؤلفه‌های مهم برپایی نماز عبادی سیاسی جمعه در چله دوم انقلاب اسلامی برشمرد و یادآورشد: وقتی رشد و تعالی گفتمان‌های قالب همچون فرهنگ ایثار و شهادت، خانه و خانواده، حب وطن، همدلی و مواسات و... در نماز جمعه تبیین می‌شود و وقتی فتنه‌ها، کودتاها، مکر و حیله‌های دشمنان در نماز جمعه برملا می‌گردد و بصیرت افزایی می‌شود این فرآیند ساماندهی و آسیب‌شناسی جامعه اسلامی از هنرهای بزرگ نماز جمعه است لذا نماز جمعه به‌عنوان پایگاه وحدت و همدلی شناخته می‌شود.
 
وی در ادامه داد: نماز جمعه دوروی یک سکه است ، انتقاد امام‌جمعه از روی دلسوزی است، به‌طوری‌که باید هم رهنمودها و خط‌مشی‌های ولی‌فقیه به‌عنوان حاکم اسلامی و هم مطالبه‌های به‌حق مردم باید در نماز جمعه بیان شود.
 
امام‌جمعه تربت‌جام با تبریک اعیاد قربان و غدیر دهه ولایت و امامت با اشاره به تألیفات علامۀ بزرگ امینی در بیان اینکه اثبات حق ولایت دعوا ندارد، اضافه کرد:  برنامه‌هاو جشن های دهه امامت و ولایت باید شادی محور، جوان محور با استفاده از ظرفیت‌های هنرهای نمایشی، مدیحه‌سرایی، منقبت خوانی و مسابقات با موضوع غدیر و اهداء جوایز برگزار شود.
 
وی با گرامیداشت سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ابراز داشت : شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بودجه خاصی ندارد و با همراهی و همکاری سایر ادارات و نهادها در ایام الله ها و مناسبت ها به موقع و میدانی عمل می کند. 
 
 امام جمعه با قدردانی از اجرای به‌موقع مصوبه شورای تأمین شهرستان مبنی بر جمع‌آوری چادرنشینان و تخریب دیوار کشی‌های غیرمجاز و زمین‌های متروکه حاشیه شهر که مشکلات متعددی برای مردم ایجاد کرده بود، تاکید کرد. زمینه بازگشت این افراد باید از بین برود و به صاحبان زمین ها اعلام شود که نسبت به شخم زدن زمینها و کشت محصولات زراعی اقدام کنند.
 
حمیدی فرماندار و نادب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تربت جام با اشاره به جایگاه نمازجمعه تاکید کرد: سایر ادارات خدماتی در روزجمعه باید در خدمت پایگاه وحدت و همدلی نماز جمعه باشند و نیزبرحضور پررنگ‌ مسئولان اجرایی و کارکنان در نمازجمعه تاکیدکرد.
 
شریفی نسب رئیس اداره فرهنگ‌و ارشاد اسلامی  و دبیر شورای فرهنگ عمومی تربت جام با اشاره به مدیریت فضای مجازی گفت : ادارات و نهادها نسبت به معرفی یک نماینده برای تشکیل شورای فضای مجازی به دبیرخانه شورای فرهنگ‌عمومی مستقر دراداره ارشاد ظرف یک هفته اقدام کنند .
۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۳۴