اخبار

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خبر داد:

نخستین هنرواره ملی اذان در اردبیل برگزار می شود

نخستین هنرواره ملی اذان در اردبیل برگزار می شود
دبیرشورای فرهنگ عمومی استان اردبیل از برگزاری نخستین دوره هنرواره اذان ایرانی، مکتب اردبیل با محوریت اذان سبک مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی خبرداد.
به گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری هنروارۀ اذان ایرانی، مکتب اردبیل با محوریت اذان سبک مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی خبر داد و گفت: این هنرواره با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاههای فرهنگی و اجرایی استان اردبیل برگزار می گردد.

وی افزود: هنر آئینی در اردبیل از جایگاه و پویایی خاص و دیرینگی برخوردار است و در عرصۀ اذان، مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی و خاندان مؤذن زاده نقش تأثیرگذاری داشته اند.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اظهار اینکه با توجه به تمدن و دیرینگی سنت اذان‌گویی در خاندان مؤذن‌زاده اردبیلی نقش والای آنان در این عرصه مشهود است، تصریح کرد:باید این مهم در جایی همانند استان اردبیل به صورت همه جانبه تداوم یابد تا بتوانیم این جایگاه و قداست را حفظ کرده و با ارزش‌گذاری به مفاخر استان به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.
مدیرکل ارشاد استان اردبیل با اشاره به محور‌ها و موضوعات هنرواره اذان ایرانی،گفت: لزوم ترویج اذان‌گویی به سبک خاندان مؤذن‌زاده و نیز سایر مؤذنان استان و کشور یکی از برنامه‌های اساسی برای دستیابی به معنویت و ارج و قرب الهی است که در این زمینه استعدادیابی و شناسایی افراد مستعد در دستور کار است.
بحرالعلومی تصریح کرد: صیانت از جایگاه مکتب اردبیل و نیز احترام به جایگاه شاخص آنان یکی از وظایف و رسالت خطیر مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان ذی‌ربط است به طوری که با توجه به این مهم باید به شکل شایسته در این زمینه اقدام کرده و برای رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

وی افزود: برگزاری هنروارۀ اذان ایرانی، مکتب اردبیل با محوریت اذان سبک مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی در واقع، اهمیت اهمیت و ارج نهادن به مفاخر استان و همچنین صیانت از جایگاه مکتب اردبیل است.

وی در خصوص محورها و موضوعات این هنرواره اظهار داشت: اذان تقلیدی از مؤذنان ایرانی و اذان تقلیدی سبک مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی از محورها و موضوعات این هنرواره است.

۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۲۷
دبیرخانه شورا |