اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان: عدالت توزیعی در برنامه‌های فرهنگی اولویت ارشاد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان: عدالت توزیعی در برنامه‌های فرهنگی اولویت ارشاد است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: عدالت توزیعی در برنامه‌های فرهنگی اولویت ارشاد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان, محمدربیع احمدخانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: فرهنگ و هنر یکی از سخت تمرین جایگاه ها در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر نیازمند مدیریت گسترده نحله‌های مختلف فکری است، گفت: مدیریت نحله‌های مختلف فکری و روزنامه‌نگاران و فعالان قرآنی بایدبا ظرافت باشد تا شائبه جانبداری در آن به وجود نیاید.

احمدخانی با بیان اینکه جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه بسیار مهم است، گفت: اقدامات در این حوزه از سوی دستگاه های فرهنگی و هم خانواده باید طوری باشد که ضمن پرهیز از موازی کاری موجب رشد فرهنگ استان هم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی استان گفت: امروز از  21 شهر استان 15 شعر فاقد فضاهای مناسب است که باید نسبت به اصلاح وضعیت موجود اقدام شود.

وی همچنین از خسارت 54 میلیارد تومانی کرونا به حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و تصریح کرد:یکی از برنامه های مهم ارشاد حمایت از فعالان فرهنگی و هنری خسارت دیده از کروناست که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

احمدخانی همچنین بر تمرکززدایی برنامه ها در مرکز شهرستان تأکید کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد که اغلب زیرساخت ها و فعالیت های فرهنگی و هنری ابتدا در مرکز و سپس در شهرستان ها متمرکز است که باید طوری برنامه ریزی شود که عدالت توزیعی برقرار شود.
و نهادینه سازی امر آموزش نیز باید مورد توجه قرار گیرد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲