اخبار

جلفا: بررسی فرهنگ عفاف و حجاب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان

اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان جلفا ، دومین نشست خود را در محل دفتر امام جمعه هادیشهر برگزار کردند.
  حجت الاسلام علی انتظاری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جلفا  در دومین نشست اعضای  این شورا با بیان اینکه دشمن در خصوص حجاب فعالیتهای گسترده ای انجام داده است ، افزود:      در مقابل  این همه هجمه ی دشمن نسبت به حجاب بانوان باید مانیز حرکت جهادی انجام دهیم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان جلفا حجاب را حریت معنا کرد که باعث  ایجاد و افزایش اعتماد به نفس دختران و زنان می شود و افزود : همه دستگاههای اجرایی شهرستان بایستی بصورت هوشمندانه  مروج حجاب و عفاف باشند و به ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بپردازند.

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگر سخنان خود با تاسی از وصیت نامه شهدا گفت: حجاب همان وسیله ای است که نشان می دهد زن  وسیله نیست بلکه یک شخصیت والاست  و از نگاه ابزاری باید پرهیز شود.

در ادامه  احمدی فرماندار  و نائب رئیس  شورای فرهنگ عمومی شهرستان جلفا در پیگیری مصوبات جلسه ی پیشین همه اعضای شورای فرهنگ عمومی را نسبت به اجرایی نمودن مصوبات نشست های شورای فرهنگ عمومی موظف و مکلف کرد و هر گونه کوتاهی  در پیگیری  و اجرای مصوبات را شانه خالی کردن از مسئولیت و تعهدات  دستگاههای اجرایی و اعضای شورا خواند.

پروین قبادی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر  شورای فرهنگ عمومی شهرستان جلفا نیز ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف ، این هفته را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تحکیم بنیان خانواده به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی خواند.

وی اجرای برنامه های ترویجی و تبلیغی  به صورت هماهنگ و هنرمندانه با بهره گیری از توانمندی ها و بکارگیری رسانه های نوین در فضای مجازی و محیط اجتماعی را از اهم فعالیت این ایام تلقی کرد.

قبادی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی به مثابه قانون لازم الاجراست به پیگیری مصوبات جلسه ی پیشین پرداخت. 

۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷