اخبار

نشست هم اندیشی جام باشگاههای کتابخوانی در شهرستان اسلامشهر برگزار شد

نشست هم اندیشی جام باشگاههای کتابخوانی در شهرستان اسلامشهر برگزار شد
نشست هم اندیشی جام باشگاه های کتابخوانی، با حضور میثم مرادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر، مرآتی پژوهشگر و نماینده موسسات فرهنگی هنری و خانم ها فلاح و عبدی مدیر و مربی مدرسه و باشگاه آیت ا.. خامنه ای در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر، این نشست که با محوریت همه گیر کردن کتاب و کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان تشکیل گردید، در خصوص بهره برداری از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در شهرستان اعم از کتابخانه های عمومی، مهد کودک ها، مهدهای قرآنی، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، پایگاههای بسیج، کانونهای مساجد و... در جهت بالا بردن سرانه مطالعه بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این جلسه میثم مرادی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و خیر مقدم به اعضای حاضر در جلسه، گفت: گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان یکی از اهداف مهم این اداره در حوزه کتاب و امور فرهنگی است و راه اندازی جام باشگاههای کتابخوانی می تواند در این حوزه ما را یاری نماید.

مرادی با اشاره به اقدامات و فعالیت های صورت گرفته سنوات گذشته افزود: در سال قبل حدود 50 باشگاه راه اندازی شد و می بایست امسال این تعداد را حداقل به 80 مرکز برسانیم .

وی وظیفه اصلی باشگاه های کتابخوانی را بستر سازی برای جذب کودکان و نوجوانان به کتاب و مطالعه با استفاده از روش هایی همانند معرفی کتاب، مطالعه گروهی، نقد و بررسی، مبادله کتاب و خلاصه نویسی کتاب دانست و عنوان نمود راه اندازی و شکل گیری کمیته تخصصی در این زمینه اهمیت بسزایی دارد.  

در ادامه مرآتی پژوهشگر و استاد دانشگاه پیشنهاد راه اندازی پایگاه دائم و مرکزی را در مدرسه آیت اله خامنه ای و تجهیز اتاق فیلم را با کمک انجمن سینمای جوان شهرستان ارائه نمود.

در پایان این جلسه نیز مصوب شد جلسه تخصصی با حضور فعالان فرهنگی و ادارات مرتبط در این زمینه از قبیل آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج سیدالشهداء، کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، انجمن هنرهای نمایشی، انجمن سینمای جوانان، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امور کتابخوانه ها در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر برگزار شود.


۲۰ مهر ۱۳۹۹ ۱۴:۰۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |