اخبار

نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعرا و نویسندگان با حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه قدس

نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعرا و نویسندگان با حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه قدس
نشست صمیمانه شعرا، ادبا و نویسندگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه، آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطهری رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان قدس و نمایندگان اصحاب رسانه هشتم مهرماه مصادف با روز بزرگداشت مولانا در دفتر امام جمعه شهرستان قدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تولید محتوا و متن فاخر درباره دفاع مقدس و توصیه ایشان که با توجه به اینکه دشمن به دنبال مخدوش کردن واقعیت های دفاع مقدس و فراموشی نسل فعلی است، می بایست تولید متن فاخر برای تداوم انقلاب اسلامی و واقعیت های دفاع مقدس انجام گیرد پرداخت.

وی در ادامه خواستار بررسی و مطالعه وضع موجود و تشکیل بانک اطلاعاتی دفاع مقدس که شامل تعداد کتاب ها، متن و مقاله، شعر و کارهای نمایشی و فیلم کوتاه و مستند شهرستان قدس می باشد گردید.

غلامرضا آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، در ابتدای سخنان خود، 8 مهرماه روز مولانا و بزرگداشت آن را گرامی داشته و در مورد اهمیت فضای مجازی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری "فضای مجازی به اندازه جهاد اهمیت دارد" و می بایست بصورت علمی و مستند مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گیرد.

آبکار در مورد ساماندهی و حمایت از شاعران و نویسندگان ادامه داد: بزوی با راه اندازی شورای شعر و ادب و نویسندگان بتوانیم از شاعران و نویسندگان شهرستان قدس که در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس فعال هستند حمایت کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه تاسیس قلعه کتاب را در بوستانها و پارک های شهرستان قدس در دست مطالعه داریم که با احداث قلعه یا کلبه کتاب شعرا و نویسندگان ما در این مکان ها حضور پیدا کنند تا جوانان و نوجوانان محله ها جذب کتاب و حوزه فرهنگ شوند.

آبکار با تاکید بر وجود و تهیه بانک اطلاعاتی گفت: ما شعرا و نویسندگان دفاع مقدس را شناسایی و حمایت خواهیم کرد و سعی داریم اشعار دفاع مقدس را با همکاری شعرا و ادبای شهرستان قدس، در قالب یک کتاب چاپ نماییم.

در پایان این نشست شعرا و نویسندگان هرکدام به بیان دیدگاه ها و مشکلات موجود پرداخته و مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود را بیان کردند.

در پایان از سوی حجت الاسلام والمسلمین جوکار دو جلد کتاب با اسامی، وعده های الهی در قرآن و مطهره قرآن که توسط خود ایشان به رشته تحریر درآمده بود، به شعرا و نویسندگان اهدا گردید.۱


۱۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |