اخبار

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر شریف آباد برگزار شد

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر شریف آباد برگزار شد
با دعوت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهر شریف آباد دومین جلسه شورای این شهر دوشنبه 7 مهر ماه در آموزشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت؛ این جلسه با حضور حجت الاسلام خداپرست رئیس شورای فرهنگ عمومی، بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، محسن وند دبیر شورا فرهنگ عمومی، علیدادی بخشدارشهر شریف آباد، ،جمشیدی رئیس آموزشکده شهید باهنر،  یعقوبی شهردار شهر شریف آباد و جمعی از اعضای این شورا در محل آموزشکده شهید باهنر برگزار گردید.

بر اساس این گزارش این جلسه با دستور بررسی وضعیت آموشکده شهید باهنر و راهکارهای برگزاری عزاداری اربعین پس از قرائت توسط محسن وند دبیر شورا آغاز شد.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین خداپرست رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر شریف آباد ضمن تسلیت ایام محرم و صفر و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان گفت: از علائم شیعه زیارت اربعین است و پیاده روی اربعین حدود 200 سال در حال انجام شدن است که نماد همدلی و وحدت می باشد اما با توجه به شرایط امروز و شیوع ویروس کرونا و همچنین تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم پیاده روی اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری ها برگزار شود.

در ادامه جمشیدی رئیس آموزشکده شهید باهنر ضمن خیر مقدم به اعضاء بابت حضور در این مجموعه گزارشی از شکل گیری این آموزشکده و تاسیس آن و همچنین فعالیتهای صورت گرفته را ارائه داد.

بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تسلیت ایام محرم وتبریک هفته مقدس و روز آتش نشان افزود: داعیه کار فرهنگی نباید در حد حرف باقی بماند بلکه باید عملیاتی شود واین مهم نیاز به پیگیری و تلاش فراوان دارد.

درادامه هر یک از اعضاء نقطه نظرات، پیشنهادات و راه کارهایی در خصوص دستور جلسه را ارائه کردند که اهم مصوبات جلسه به شرح ذیل می باشد: -تلاش جهت توجه به پروتکل های بهداشتی و برگزاری برنامه های متناسب با اربعین با رعایت نکات بهداشتی-جمع آوری نذورات بهصورت نقدی جهت تهیه لوازم التحریر، جهیزیه و ....پیش بینی 3 ایستگاه اصلی در شهرهای فرون آباد جهت برپایی موکب ها-توزیع نان رایگان به نیازمندان-حرکت محدود افراد به سمت حرم حضرت عبدالعظیم ویژه روز اربعین.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |