اخبار

برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در شهرستان ملارد استان تهران

برگزاری کارگاه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در شهرستان ملارد استان تهران
کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با موضوع خودکشی در آمفی تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد، با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی خانواده ها در مبارزه با خودکشی و همچنین راههای پیشگیری و ایجاد نشاط در خانوادها این اداره اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در این زمینه کرد.

همچنین در این کارگاه سعیده میرزایی در خصوص آموزش های لازم جهت بالا بردن مهارتهای زندگی در افراد از جمله تاب آوری و مقابله با مشکلات، داشتن روابط خانوادگی گرم و مثبت، مسئولیت پذیری نسبت به خانواده و برخوردار شدن از حمایت های خانوادگی از جمله عوامل محافظت کننده در پیشگیری از خودکشی است.

این کارشناس سلامت روان با بیان اینکه روان شناسی و روان پزشکی در زمینه درمان و اختلال های روانی نقش مهمی دارند و مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: روان شناس می تواند با همه جنبه های زندگی انسان در ارتباط باشد و نقش مهمی در حل مشکلات بر عهده دارد.

او در پایان، توصیه کرد با توجه به اینکه در هر مرکز جامع سلامت، یک کارشناس بهداشت روان مستقر است مردم می‌توانند مسائل و مشکلات خود را در هر زمینه با این کارشناسان در میان بگذارند.

در این کارگاه شرکت کنندگان با مفاهیم، عوامل خطر و محافظ، وضعیت آمار خودکشی در ایران و جهان، باورهای نادرست و مراحل مداخله در بحران خودکشی آشنا شدند.

گفتنی است این برنامه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملارد، سازمان تبلیغات اسلامی ملارد و شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |