اخبار

شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین برگزار شد

شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین برگزار شد
با دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور اکثریت اعضاء به میزبانی سپاه شهرستان ورامین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین، این جلسه با سخنان حجت الاسلام محمودی امام جمعه موقت، نوش آبادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و احمدی رئیس شورای اسلامی ورامین آغاز شد که در آن سخنرانان مذکور از تلاش هیات های مذهبی در دهه اول محرم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی قدردانی کردند.

همچنین وی با بر شمردن برخی از آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد تلاش همه جانبه نهادها و سازمانهای فرهنگ ساز را در کاهش آسیبهای اجتماعی از مسیر هم افزایی فرهنگی و همراهی با شورای فرهنگ عمومی خواستار شده و نقش دین و تربیت دینی را در کاهش این موارد بسیار موثر دانستند.

همچنین دغدغه های اصلی دیگر مانند کاهش رشد جمعیت نیز در این جلسه مطرح شد که توجه به مشاوره خانواده در این مهم بسیار ضروری عنوان شد.

در ادامه طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین ضمن قرائت دستور جلسه و نیز قدردانی از فرمانده سپاه ورامین به واسطه میزبانی جلسه، در خصوص برگزاری مسابقه ادبی از مجموعه کتابهای زندگی فرماندهان، همزمان با روز سی ویکم شهریور آغاز هفته دفاع مقدس تا آخر سال طی شش ماه سخن گفت و افزود: برگزاری مسابقه به صورت ماهانه (ماهی یک مسابقه از یک کتاب) ضمن معرفی سیره زندگی این شهیدان والا مقام صورت می پذیرد. وی این رویداد را در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر دانست.

همچنین خاطر نشان می شود در این جلسه فیروزی مسئول باغ نوآوری شهرستان ورامین ضمن تشریح برنامه های انجام شده و برنامه های آتی این مرکز علمی، در خصوص بازدید ستاری معاون علمی ریاست جمهوری از باغ نوآوری شهرستان سخن گفت و  در خصوص اجرای ایده های خلاق در حوزه فرهنگ عمومی  آمادگی کامل مجموعه خود را اعلام کرد.

همچنین خاطر نشان می شود در آستانه هفته بزرگداشت دفاع مقدس، در خصوص برگزاری بیش از هشتاد برنامه فرهنگی، برگزاری یادواره بزرگ شهدای شهرستان و نیز برنامه های متعدد بسیج و سپاه در این هفته مواردی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۴۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |