اخبار

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهریار در سال 99

برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهریار در سال 99
روز سه شنبه 25 شهریور ماه با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی دومین نشست شورای فرهنگ عمومی در سالن جلسات حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد.
 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریار، در این نشست نیک خواه، رئیس اداره و دبیر شورا ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت امام سجاد(ع) به بیان گزارشی از مصوبات جلسه قبل پرداخته و در ادامه به  قرائت دستورجلسه با عنوان تشریح برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش اموزان(نماد) پرداخت.

درادامه خانم دکتر کلهر (کارشناس ارشد آسیب های اجتماعی و مشاور خانواده مدیریت آموزش و پرورش شهریار) ابعاد مختلف برنامه نماد را برای حاضرین تشریح و به سئوالات پاسخ داد.

در ادامه طاهری فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی با ابراز خرسندی از موضوعات مطرحه شده در جلسه شورا و فاصله گرفتن از مباحث مناستی بیان داشت: اینکه با صلاحدید امام جمعه و دبیر جلسه  چنین برنامه مهمی در صحن شورا مطرح و راجع به آن تصمیم گیری میشود جای تقدیر دارد. اساس کار شورا نیز باید همین باشد تا کارکرد واقعی خود را که متشکل از مسئولین شهرستان است در جهت ارتقاء سرمایه های اجتماعی و کاهش آسیب ها اجتماعی نشان دهد.

وی افزود: طرح نماد طرحی مطالعه شده است که توسط متخصصین طی سالها پژوهش آماده شده و در برخی استانها اجرایی شده است و با اجرای آن در شهرستان شهریار قطعا نتایج مثبتی در حوزه دانش آموزان آسیب دیده شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام سالمی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز پس از جمع بندی موارد مطروحه اظهار داشت: نماد به 4 مؤلفه مهم و اساسی نظام، مراقبت، اجتماع و دانش آموز  اشاره دارد که مورد توجه شورای فرهنگ عمومی است. برنامه نماد بحث بسیار ارزشمند  و با اهمیتی است و چنانچه مشکلات و ناهنجاری هایی در سطح جامعه شاهد هستیم به علت عدم توجه به نماد در سالهای گذشته است چون رفتاری که ما در اجتماع بروز میدهیم نشأت گرفته از تربیت خانوادگی و مدرسه است که در این برنامه تمام زوایای پنهان مدنظر قرار گرفته و چنانچه به خوبی مطرح و روی آن کار شود هم دانش آموز، هم خانواده و هم جامعه خوبی خواهیم داشت.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ۱۳:۰۸