اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در نوشهر برگزار شد

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در نوشهر برگزار شد
امام جمعه نوشهر گفت: باید دیدگاه گذشته نسبت به شورای فرهنگ عمومی تغییر کند زیرا در گذشته تنها با طرح یک موضوع برای آن جلسه و حرکتی انجام می‌شد، در صورتی که باید مصوباتی پیرامون مطالب مطرح شده صورت گیرد و پس از آن در صدد اجرا و تحقق آن مصوبات باشیم.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ دوشنبه‌شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: باید از امکانات موجود در هر بخش و شهر برای اجرای برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استفاده شود و با توانمندی‌های موجود می‌توان کارهای مهمی و اثرگذاری را انجام داد و این نیاز به نظم و ترتیب است.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: باید دیدگاه گذشته نسبت به شورای فرهنگ عمومی تغییر کند زیرا در گذشته تنها با طرح یک موضوع برای آن جلسه و حرکتی انجام می‌شد، در صورتی که باید مصوباتی پیرامون مطالب مطرح شده صورت گیرد و پس از آن در صدد اجرا و تحقق آن مصوبات باشیم.

وی با اشاره به اینکه موضوعات شورای فرهنگ عمومی از مسلمات است و جای هیچ‌گونه شکی نیست، تصریح کرد: باید متولیانی هم نظارت بر اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی داشته باشند.

مشایخ در ادامه درباره چگونگی برگزاری مراسم ایام دهه محرم، اظهار کرد: باید به همه هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها ابلاغ شود تا دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا عملی و اجرا شود.

  بابک شمس ناتری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان واجب الاجرا است، اظهار کرد: سعی خواهد شد با مشاوره اصولی موضوعات با اهمیتی برای جلسات مطرح شود و اقدامات خوبی در شهرستان صورت گیرد.

وی افزود: نوشهر از شهرستان‌های خوش‌نام و مؤثر در عرصه فرهنگ و هنر کشور است و باید تلاش کنیم تا در حوزه فرهنگ عمومی نیز اقدامات مؤثری انجام دهیم و با بهره‌گیری از توان و تخصص کارشناسان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، اساتید دانشگاه و ظرفیت همه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان سعی خواهیم کرد تا حرکت‌های خوبی انجام شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر با بیان اینکه بررسی وضعیت تولید و تولیدکنندگان در شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید ببینیم در ماه‌های نخستین سال اقداماتی که در راستای نامگذاری سال صورت گرفت چه قدر اثربخش بود و تا چه اندازه در راستای جهش تولید کار کردیم و آیا فقط اقدامات در حد نصب بنر و تابلو بود یا واقعاً به تولید و تولیدکنندگان در تسهیل امور کمک شد.

شمس‌ناتری با بیان اینکه ریاست شورای فرهنگ عمومی بر عهده امام جمعه و فرماندار نیز نایب رئیس این شورا است و اعضای آن مشخص است که همه در کنار هم باید برای توسعه فرهنگی شهرستان قدم برداریم و قلم بزنیم، تأکید کرد: تشکیل کارگروه تخصصی درباره بررسی امور مربوط به شورای فرهنگ عمومی به ویژه بحث ترویج فرهنگ تولید در سال «جهش تولید» از مواردی است که قطعاً به آن خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی، ایجاد بنیاد ملی نوشهرشناسی است که در جلسات آتی شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید به آن بپردازیم، گفت: در این جلسه شورای فرهنگ عمومی مسائل مربوط به چگونگی برنامه‌های عزاداری ماه‌های محرم و صفر توسط ستاد مبارزه با کرونا کشور مطرح شد و همان طوری که مقام معظم رهبری تأکید داشتند همه موظف هستند بر اساس این تصمیمات و مصوبات عمل کنند.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه احکام رئیس، نائب رئیس، دبیر و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوشهر که به امضای حضرت آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران رسید، اهدا شد.

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۵۰