اخبار

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1399

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد

سومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال 1399
سومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد
سومین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید به دبیری ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن جلسات دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، اقبال عباسی چهارشنبه شب (25تیرماه)  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه رودخانه‌ها، پارک‌ها، اماکن گردشگری و تفریحی استان متولی خاص دارند، افزود: متولی رودخانه امور آب است و باید برای اجرای طرح‌های مختلف در حریم رودخانه از جمله ساخت و ساز ، رفتینگ و گردشگری یک بهره بردار و یا متولی خاص را تعیین و مشخص کند.

وی بر افزایش نظارت بر فعالیت ورزش رفتینگ‌ در رودخانه‌های استان به خصوص زاینده رود تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد قایق‌های شخصی و تیم‌های غیرمجاز و بدون مجوز ،در این حوزه وارد شوند و با متخلفان از سوی بهره‌بردار باید برخورد شود.

 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری به عنوان متولی پارک‌ها و فضای سبز در شهرها باید نظارت بیشتر در حوزه تخلفات و آسیب‌های اجتماعی موجود در پارک‌ها داشته باشد و از ظرفیت نیروهای انتظامی و سایر دستگاه‌های متولی برای برخورد با ناهنجاری‌ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از جمله بی حجابی و بدحجابی، مسایل اجتماعی وجود دارد و غیرقابل انکار است ، افزود: مطرح کردن این دغدغه‌ها و آسیب‌ها با هدف متهم سازی دستگاه‌های متولی نیست بلکه باید با بیان این آسیب‌ها به دنبال  ارائه راهکار و برنامه مدون باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در برخی ادارات و نهادهای اجرایی و دولتی نیز، برخی تخلفات و ناهنجاری‌ها وجود دارد که افراد مطلع باید این ناهنجاری‌ها را به مسوولان استان و دستگاه قضایی ارائه دهند تا با متخلفان و هنجارشکنان برابر قانون برخورد شود.

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد نیز گفت: قرارگاه مطالبه گری در استان از چندماه گذشته با حضور فعالان حوزه فرهنگی در استان تشکیل شده  است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی افزود: این قرارگاه به بررسی آسیب‌ها و مشکلات حاکم در جامعه می پردازد تا بتوان با بیان این آسیب‌ها، گامی برای رفع آنها برداشته شود.

به گفته وی، فرهنگ‌سازی ، آموزش و همچنین ایجاد اعتماد و امنیت در جامعه کمرنگ شده و این امر می‌طلبد دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ بین اقشار مختلف، در مکان‌های مختلف برای معرفی آسیب‌های اجتماعی و راه‌های پیشگیری و مقابله با این آسیب‌ها برنامه مدون داشته باشد.

وی به گسترش برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله قمه کشی، مصرف مشروبات الکلی، بی بندو باری در جامعه و بدحجاب و برخی تخلفات و ناهنجاری‌ها در ورزش رفتینگ و اجرای و پخش موزیک‌های نامتعارف در مراکز آموزشی و مدارس و ولنگاری در فضای مجازی در استان اشاره کرد و گفت: نبود نظارت بر فعالیت‌ها در حوزه مختلف به عنوان یک مشکل اساسی مطرح است.

احمدی افزود: امروز باید براساس تکلیف شرعی و قانونی و حقوق شهروندی و براساس حکم حضرت امام و رهبری در راستای رفع مشکلات فرهنگی در جامعه گام برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه با برخورد منفعلانه و بگیر و ببند کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه نمی‌شود ،گفت: برخورد انتظامی و سلبی باید آخرین مرحله باشد و نظارت و اجرای کارهای فرهنگی باید سرلوحه امور باشد.

وی گفت: مطالبات مردم در حوزه اماکن ورزشی، گردشگری و تفریحی روشن است و مردم می خواهند پارک‌ها و مراکز گردشگری برای زنان و دختران  امن باشد و نوجوان در فضای مجازی به بلوغ زودرس نرسند.

وی بر برخورد پلیس فتا با سایت‌ها و شبکه‌های مستجهن و غیراخلاقی در استان و همچنین نظارت بر حوزه بازار و لباس‌های نامتعارف در فروشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید از بکارگیری زنان بدحجاب و بی‌حجاب و آرایش کرده به عنوان فروشنده، منشی مطب‌ها، فروشنده داروخانه‌ها و مراکز دیگر جلوگیری شود.

مدیر حوزه علمیه ولایت شهرکرد، به کم بودن لباس مناسب در بازار به عنوان یک مشکل اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مانند فنی و حرفه ای ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات یک کارگاه متشکل از طراحان، خیاطان و ایده پردازان لباس را تهیه کنند تا طراحی و دوخت لباس مناسب و درشان زنان ایرانی اسلامی در این کارگاه تولید شود.

وی بر اجباری شدن  قانون حجاب و عفاف در ادارات تاکید کرد و گفت: اجرای طرح های پژوهش در حوزه آسیب شناسی و همچنین نظارت بر رعایت حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرای، بیمارستانها، مراکز درمانی و بهداشتی و  مراکز تفریحی و گردشگری و تمام سطح جامعه الزامی است.

جانشین فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه بدپوششی و بدحجابی از خانواده‌ها شروع می‌شود ،گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه خانواده و تامین محتوای آموزشی برای ارائه آموزش به خانواده‌های در معرض آسیب و همچنین فرهنگ‌سازی در فضای آموزشی و مدارس می‌تواند از بروز این تخلفات جلوگیری کند.

سرهنگ عبدالرضا قاضی زاده افزود: وجود برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و بدحجابی و بی حجابی‌ها در ایام تعطیل در مراکز اقامتی ،گردشگری و تفریحی استان مشهود است که حضور دستگاه‌های متولی امر فرهنگ در این حوزه در این ایام کمرنگ است.

وی به  آماده باش نیروی انتظامی در همه ساعات و ایام هفته برای مقابله با هرگونه آسیب افزود: فرهنگسازی در حوزه مسایل فرهنگی و نظارت بر فعالیت متولیان حوزه فرهنگ در جامعه کمرنگ است.

رییس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در حوزه برقراری نظم و امنیت در استان گفت: اقدامات فرهنگی در سال گذشته و امسال در نیروی انتظامی استان و پلیس امنیت اخلاقی انجام شده که ارائه بیش از ۲۳ هزار و ۸۹۱ مورد تذکر لسانی از مهمترین فعالیتها بوده است

سرهنگ اسکندی سعیدی افزود: یکهزار و ۶۵۷ مورد تعهد تکرار نکردن مجدد از افراد در مصادیق علنی فساد، بدحجابی و بدپوششی دریافت شد و ۳۳ نفر به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی از ثبت یکهزار و ۶۳۴ تخلف برای خودروهای متخلف و توقیف ۵۶۲ دستگاه متخلف در این مدت خبر داد و گفت: با ۹۹ واحد صنفی متخلف برخورد و ۴۹۳ جوان به طرح امید دادگستری معرفی شدند.

وی بر فرهنگ سازی در خصوص حجاب و عفاف، جلوگیری از گسترش شبکه‌های اجتماعی نامتعارف، شبکه‌های ماهوره ای و همچنین ترویج فرهنگ غرب در رسانه‌ها تاکید کرد
۳۰ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۷
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/532306/%d8%b3%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%ac%d9%87%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af |