اخبار

رشادت سردار سلیمانی تحلیل هنری شود

نماینده ولی فقیه در مازندران، طی آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره خاتم سلیمان، بر لزوم تحلیل هنری رشادت‌ها و شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، طی آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره خاتم سلیمان، بر لزوم تحلیل هنری رشادت‌ها و شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد.
سردار سلیمانی بی قرار شهادت بود و ما در زمان کنونی بیش از پیش نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان و نوجوان هستیم.
آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران: در جمع برگزیدگان جشنواره خاتم سلیمان، با اشاره به اهمیت هنر در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مایه خوشحالی است که هنرمندان کشورمان به سمت سوژه‌های حقیقی هنری گرایش پیدا کرده اند.
 
وی افزود: ما باید جریان سردار سلیمانی را با تحلیل هنری، در سطح جهان شناسانده و با نام و یاد این شهید بزرگوار آثار فاخر هنری و ماندگار تولید کنیم.
 
آیت الله لایینی اذعان داشت؛ همانگونه که رویدادهای مختلف را مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌دهیم، لازم است تا رشادت‌ها و حماسه شهادت سردار سلیمانی را مورد تحلیل هنری قرار داده و با ورود ورزیدگان و نخبگان عرصه‌های فرهنگی و هنری، پیرامون این امر مهم بازنگری‌های هنری انجام دهیم.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی بی قرار شهادت بود و ما در زمان کنونی بیش از پیش نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان و نوجوان هستیم.
 
عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این آیین ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه شهید و شهادت در قلب‌ها، گفت: پس از حماسه شهادت سردار سلیمانی، این اداره کل با انتشار فراخوانی گسترده در سطح استانی و کشوری، از هنرمندان خوب و متعهد، آثار بسیار ارزشمندی پیرامون سردار سلیمانی دریافت کردیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به استقبال چشمگیر مردم عزیز از جشنواره خاتم سلیمان، خاطرنشان کرد: از میان آثار رسیده، ۸ اثر برگزیده شدند که در بخش‌های طراحی پوستر، تایپوگرافی ، موشن گرافی و پویانمایی با محورهای شهید قاسم سلیمانی؛ ولایتمداری، شهادت _ شهید قاسم سلیمانی؛ محور مقاومت و آزادگی _ شهید قاسم سلیمانی ؛ مردم داری و ساده زیستی،  درخشیدند.
 
وی گفت: آثار برگزیده از استان‌های کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان و مازندران هستند که امروز در حضور مسئولین استانی، جوایز خود را از آیت الله لایینی دریافت نمودند.
 
زارع اسامی برگزیدگان این جشنواره را بدین شرح اعلام کرد: در بخش موشن گرافی محمدرضا خلیلی از خراسان شمالی حائز رتبه نخست شد،  در بخش تایپوگرافی مریم الماسی زاده از کرمانشاه شایسته تقدیر ، در بخش طراحی پوستر روح الله شجاعی از ساری حائز رتبه نخست، حمیدرضا رسولی، زینب اسدی و ملیحه مقصودی از ساری شایسته تقدیر شده و در بخش جنبی جشنواره فاطمه سارا و فاطمه صبا خزایی از مشهد شایسته تقدیر شدند.
 
همچنین در این آیین، برای نخستین بار در کشور، نماهنگ تلفیقی موسیقی بومی و مدرن مازندرانی به همراه تصاویر ناب و بدون لوگو از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم که توسط جمعی از هنرمندان مازندرانی با خوانندگی استاد محمدرضا اسحاقی و همخوانی سجاد پاریاو، سدیف رستمعلی و مهدی کارگر با کارگردانی علی حسن نژاد ، به نمایش درآمد.
۱ تیر ۱۳۹۹ ۰۷:۳۳