اخبار

جشنواره مجازی «نسیم قدر»

مهلت شرکت در جشنواره مجازی «نسیم قدر» تا ۳۱ خرداد تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره مجازی «نسیم قدر» تا ۳۱ خرداد تمدید شد
مهلت ارسال اثر به نخستین جشنواره مجازی «نسیم قدر» که پیش‌ازاین تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام‌شده بود با توجه به استقبال اقشار مختلف جامعه تا پایان خردادماه جاری تمدید شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، «عباس زارع»  بابیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‎صلاح مبنی بر عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی که موجب تجمع می‌شود،  نخستین جشنواره مجازی «نسیم قدر» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت گنجینه نور در حال برگزاری است، گفت: به جهت اقبال عمومی مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان 31 خردادماه جاری تمدید شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بابیان اینکه دبیرخانه مجازی این جشنواره در 5 حوزه، 14 بخش و 30 رشته آثار اقشار مختلف مردم را جمع‌آوری و داوری می‌کند، بیان کرد: نخستین جشنواره مجازی رسانه در قالب انتخاب صفحات برتر شبکه‌های مجازی، انتخاب کانال‌های برتر شبکه‌های مجازی و ساخت نماهنگ تصویری و پادکست صوتی یکی از حوزه‌های مختلف جشنواره «نسیم قدر» است و علاقه‌مندان باید آثار خود را تا پایان ماه رمضان از طریق واتساپ، سروش و تلگرام به شماره 09354629564 ارسال نمایند.
 
وی اظهار کرد: علاقه‌مندان به حوزه کتاب برای شرکت در  جشنواره کتاب‌خوانی یکی دیگر از حوزه‌های مختلف نخستین جشنواره مجازی قرآنی «نسیم قدر» باید با مراجعه به سایت samakpl.ir نسبت به دریافت فایل pdf اقدام کنند و آثار خود را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی واتساپ و بله به شماره 09307647398 ارسال نمایند.
 
زارع در خصوص جشنواره ادبی هنری «نسیم قدر» تصریح کرد: شرکت‌کنندگان بخش ادبی بایستی در رشته‌های شعر (کلاسیک، سپید، آزاد و طبری)، قطعه ادبی، دل نوشته، خاطره‌نویسی و نامه‌ای به خدا حداقل 2 اثر و حداکثر 5 اثر به دبیرخانه مجازی این جشنواره به آیدی @hamayesh_iranian ارسال کنند.
 
وی خوشنویسی نستعلیق، طراحی پوستر گرافیکی، نمایشنامه‌نویسی، عکاسی و امیری خوانی را رشته‌های بخش هنری جشنواره «نسیم قدر» اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در رشته طراحی پوستر، خوشنویسی و عکاسی باید حداقل یک و حداکثر سه اثر جهت  انتخاب در مرحله مقدماتی به دبیرخانه این جشنواره به شماره 09354629564 ارسال کنند.
 
زارع بابیان اینکه شرکت‌کنندگان در رشته نمایشنامه‌نویسی فقط مجاز به ارسال یک اثر هستند، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در رشته امیری خوانی نیز باید اشعار محلی را به گویش مازندرانی به مدت حداکثر سه دقیقه ضبط و از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی واتساپ، تلگرام و سروش به شماره 09354629564 ارسال نمایند.
 
وی همچنین به برگزاری جشنواره قرآنی «نسیم قدر» در 5 رشته اشاره کرد و فراز خوانی قرآن کریم در سه مقطع سنی (زیر 12 سال، 12-18 سال و بالای 18 سال) ویژه برادران، مناجات خوانی فارسی و عربی در 2 مقطع سنی (زیر 18 سال و بالای 18 سال) ویژه برادران و فراز خوانی ادعیه ماه رمضان در 2 مقطع سنی (زیر 18 سال و بالای 18 سال) ویژه برادران را ازجمله رشته‌های این جشنواره برشمرد.
 
زارع حفظ سوره‌های اعلی، بینه و نبأ در مقطع سنی کودکان زیر 9 سال ویژه دختران و پسران، مفاهیم قرآن کریم و معارف اسلامی با موضوع برداشت آزاد از یک آیه یا سوره با متن یکی از ادعیه یا مناجات مفاتیح‌الجنان در مقطع سنی آزاد در 2 بخش خواهران و برادران را دیگر رشته‌های این جشنواره مجازی اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره آثار خود را تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی واتساپ، تلگرام و سروش به شماره 09354629564 ارسال نمایند.
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۲۱