اخبار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی: برگزاری ١١٥ نشست شورای فرهنگ عمومی با ٥٨٦ مصوبه درسال ٩٦ در آذربایجان شرقی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در سال ٩٧گزارشی از عملکرد سالهای ٩٥" و ٩٦" را ارائه کرد.

“محمد محمدپور” در این نشست که پنجاه  و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان  بود ، اظهار کرد : در سال گذشته ١١٥ نشست شورای فرهنگ عمومی با ٢٨١دستور جلسه و ٥٨٦ مصوبه در سطح استان برگزار شد.همچنین در این سال ٧٢ همایش و نشست مرتبط با شورای فرهنگ عمومی در سطح استان  برگزار شده است .که این آمار در مقایسه با سال ٩٥ افزایش را نشان می دهد .

وی درادامه گفت: در سال (٩٥)؛ ٩٤ نشست شورای فرهنگ عمومی با ٢٤١ دستور جلسه و ٦٣٨ مصوبه در سطح استان برگزار شده بود و در این سال تعداد همایش ها و نشست های  مرتبط با شورای فرهنگ عمومی در سطح استان ٣٥ مورد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان از اهدای کتاب به ارزش ٢٠٠میلیون و٨١٤ هزار تومان به نهادها و مراکز فرهنگی – هنری ، مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج در سال ٩٦ خبر داد و تصریح کرد: این رقم در سال ٩٥ ؛ ١٨٠ میلیون تومان بود .

وی از انتشار یک هزار و ٣٤٦ عنوان کتاب در طول سال ٩٦ خبر داد و گفت: در سال٩٥ یک هزار و ١٩٨ عنوان کتاب در سطح استان منتشر شده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش تعیین کننده ی فرهنگ و هنر در اقتصاد کشور و آورده های اقتصادی در این عرصه گفت: در سال ٩٦ تعداد ١٥٧ عنوان نمایش با ١٨٣٧ اجرا در سطح استان، نقش بسیار موثر در پر کردن اوقات فراغت جوانان و خانواده ها داشته است.

وی از بهره مندی ١٨٠٢ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان  از مزایای بیمه تامین اجتماعی در سال ٩٦ خبر داد و افزود: در حال حاضر ١٨٠٢ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان در حوزه هنر نمایش، موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی، نویسندگی، روزنامه‌نگاری، قرآن و کانون‌های مساجد از مزایای بیمه برخوردار هستند .

محمد پور در ادامه خاطر نشان کرد : در سال ١٣٩٦ کل رسانه های دارای مجور استان ٣٣٢ مورد بوده است . که ٢١٣ مورد آن چاپی و مکتوب و ١٠٧ مورد هم پایگاه خبری  (رسانه ی الکترونیک – برخط”آنلاین” ) با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت داشتند و ١٢مورد هم به صورت الکترونیک – لوح فشرده(آفلاین ) منتشره شده بودند.

وی در این نشست همچنین از برگزاری دهها جشنواره فرهنگی و هنری ،دهها نمایشگاه هنری و فرهنگی و دهها رویداد فرهنگی و هنری در تبریز و شهرستان های تابعه خبر داد و در ادامه عملکرد دوسالانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب فیلم کوتاه و پاور پوینت برای حاضرین در جلسه ارائه شد.

اولین نشست شورای فرهنگ عمومی استان در سال ١٣٩٧ به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز ، شهرتی فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار و دیگر اعضای این شورا  برگزار شد./ ق

۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۵۶