اخبار

تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش های شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی

تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش های شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی
صبح امروز (21 خرداد) هفتصد و بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی،  هفتصد و بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای هیأت رئیسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی تشکیل شد. اعضای هیات رئیسه متشکل از حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، پورمحمدی استاندار و محمدپور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گزارش مبسوطی از اقدامات به عمل آمده توسط این شورا ارائه کردند.

پس از ارائه گزارش سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور پدرانه، مدبرانه و مردمی جناب آقای آل هاشم امام جمعه تبریز تأثیرات قابل توجهی در ایجاد همدلی و اعتمادسازی در سطح استان داشته و در این میان به نقش مؤثر جناب آقای پورمحمدی استاندار نیز باید تاکید کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: وجود هماهنگی در هیأت رئیسه این شورا، حضور منظم اعضاء در جلسات و مشارکت فعال آنان در تصمیم گیری ها و پیگیری ها و مجموعه هماهنگی ها و اقدامات به عمل آمده باعث گردیده که شاهد کاهش آسیب های اجتماعی از یک سو و افزایش سرمایه اجتماعی از سوی دیگر در این استان باشیم.

وی افزود: در هر استانی که هماهنگی دست اندرکاران شورای فرهنگ عمومی آن با یکدیگر در سطح بالایی است و تصمیمات اتخاذ شده با جدیت پیگیری می شود، بحمدالله شاهد موفقیت آن شورا در جهت ارتقاء شاخص های مثبت فرهنگ عمومی در آن استان هستیم.

در ادامه این جلسه گزارش بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم توسط عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.

وی حضور چشمگیر شرکت کنندگان از کشورهای خارجی، افزایش کارگاه های علمی و ارتقاء کیفیت نمایشگاه را از جمله ویژگی های مثبت آن ذکر کرد و اظهار داشت: شمار بازدید کنندگان از نمایشگاه در این دوره افزایش یافته که بیانگر توجه بیشتر مردم به کتاب وحی و فعالیت های گسترده و متنوع صورت گرفته در این زمینه است و امید می رود که با تلاش های صورت گرفته در طول سال شاهد نهادینه شدن هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۲۰:۲۳
روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی |