پژوهش هاترجمه هاسواد رسانه‌اى و تعلیم و تربیت انتقاد برانگیز

سواد رسانه‌اى و تعلیم و تربیت انتقاد برانگیز

سواد رسانه‌اى و تعلیم و تربیت انتقاد برانگیز.  ۱۳۷۸. شریفى، علىاکبر. تهران: معاونت پژوهشى و آموزشى وزارتفرهنگ و ارشاد اسلامىو دبیرخانه شوراى فرهنگ عمومى.

 

چکیده:

 سواد رسانهاى بخش مهمى از آموزش چند فرهنگى مىباشد، چرا که تصورات بسیارى از مردم از جنس، نژاد، قوم و طبقه اجتماعى تا حدى توسط رسانهها شکل مىگیرد که غالباً در بیان این موضوع که مردم با چه دیدى وچگونه به گروههاىاجتماعى مىنگرند و تصورشان از نقشهاى جنس مذکر ومؤنث و تمییزشان بین خوب و بد، حق وناحق، رفتارها و کردارها چگونه است، بسیار مهم است. به این ترتیب، امروزه رقابت براى آموزش جهت ترویج سواد رسانهاى و کامپیوترى به خاطر تقویت دانشآموزان و شهروندان مىباشد تا از تکنولوژىهاى نوین بهره بردارى نمایند و زندگى شان را متجلى نموده و نیز فرهنگ و جامعه برتر و جالبترى را ایجاد کنند.