اخبار

محمدمهدی اسماعیلی:

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، حفظ وحدت سرزمینی ایران بود

مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، حفظ وحدت سرزمینی ایران بود

هفتصد و نود­ و­ یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری سید مجید امامی و سایر اعضا و میهمانان، صبح سه شنبه هجدهم بهمن­ماه 1401 در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، جلسه 791 شورای فرهنگ عمومی کشور به دو موضوع «دومین پیمایش بازی­های رایانه­ای» و « بررسی متن بیانیه راهبردی مواجهه متوازن با ادوار، رویدادها و شخصیت­های تاریخی ایران» پرداخت که در همین راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استفاده 34 میلیون نفری از بازی­های رایانه­ای گفت: اهمیت بازی­های رایانه­ای در هرم تأثیرگذاری در جهان به عنوان بالاترین رسانه تأثیرگذار معرفی می­شود و بازی­های رایانه­ای زمینه­ساز اتفاقات آینده خواهند بود. لذا برنامه ریزی در حوزه زیست بوم بزرگ بازی­ها به عنوان مولفه تأثیرگذار در فرهنگ و رفتارسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدمهدی اسماعیلی در بخش بررسی متن بیانیه راهبردی مواجهه متوازن با ادوار، رویدادها و شخصیت­های تاریخی ایران نیز گفت: در طول تاریخ ایران، موضوع ملی­گرایی و هویت ایرانی و اسلامی فراز و فرودهای زیادی داشته است و انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) کار بزرگی برای حفظ این هویت انجام داده­اند و مسئله دوگانه ایرانیت و اسلامیت با انقلاب اسلامی حل شده است.  البته دشمن دست­بردار نیست و از هر حربه­ای برای ایجاد نفاق و شکاف در بین مردم استفاده می­کند.

 از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، حفظ وحدت سرزمینی ایران بود و اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی­­شد؛ ایران تجزیه می­شد و این مسئله­ای است که با ادله­ بسیار و دقیق میتوان آن را ثابت کرد. انقلاب اسلامی ایرانیت ما را هم نجات داد و جغرافیای سیاسی امروز ایران مرهون انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد: این شورا که عهده­دار تقرب بین گفتمان رسمی با گفتمان عمومی است باید چتری را باز کند که بیشترین پوشش اجتماعی را ایجاد کند و گفتمان­ ما باید به­گونه­ای باشد که انسجام ملی را ارتقا دهد. باید برای مردم تبیین شود که چگونه انقلاب، امام و روحانیت پس از تجارب 150 سال چالش و معارضه سنت و تجدد، ایران را نجات داده و ایران ما مدیون انقلاب اسلامی است.   

همچنین در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی محمدمهدی اسماعیلی در خصوص مجموعه جشنواره­های فرهنگی هنری فجر گفت: جشنواره ­های فجر امسال علیرغم هجمه ­های دشمنان و تحریم جشنواره از سوی آنان و ایجاد فضایی سراسر ارعاب برای جامعه هنری، بی­نظیر و فوق­العاده برگزار شد.

وی در ادامه به استقبال پرشور خانواده­ها در سینماها و سالن­های تئاتر اشاره کرد و افزود: موضوعاتی که مورد توجه و دغدغه خانواده­ها بود برطرف شده است و امسال خانواده­ ها، سینما را مکان امنی برای حضور پیدا کرده بودند که این از دیگر اتفاقات مبارکی است که در جشنواره فجر امسال رخ داده است و می­توان گفت بعد از سالها جریان سینمای کشور در ریل فرهنگ عمومی و انقلاب اسلامی قرار گرفته است. 

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۵۹