اخبار

جایگزینی مصرف کالاهای فرهنگی داخلی بجای خارجی

برگزاری نشست اقتصاد بازار پردازی با حضور مشارکت کننده های آموزشی پرورشی و تفریحی

برگزاری نشست اقتصاد بازار پردازی با حضور مشارکت کننده های آموزشی پرورشی و تفریحی
سید امیر آقایی دبیر قرارگاه بازارپردازی شورای فرهنگ عمومی کشور هدف از این نشست را جایگزینی مصرف کالاهای فرهنگی داخلی بجای خارجی اعلام کرد وگفت : جهت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و حمایت از محصولات فرهنگی شخصیت‌محور، قرار گاه بازارپردازی صنایع فرهنگی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده است.
🔹به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور؛ نشست اقتصاد بازار پردازی فرهنگی با مشارکت  کننده های حوزه‌های «آموزشی،  پرورشی و تفریحی» با هدف  توسعه زنجیره محصولات فرهنگی شخصیت‌محور به ریاست سید امیرآقایی و باحضور تولید کننده های ارشد این حوزه در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد 

🔹 آقایی دبیر قرارگاه بازارپردازی شورای فرهنگ عمومی کشور  هدف از این نشست را جایگزینی مصرف کالاهای فرهنگی داخلی بجای خارجی اعلام کرد وگفت : جهت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و حمایت از محصولات فرهنگی شخصیت‌محور، قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده است.

🔹وی گفت ماموریت  قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی,  حمایت از کسب و کارهای بازارپردازی در زمینه اصلاح مصرف کالاهای فرهنگی است؛ زیرا محصولات فرهنگی بیگانه در مدارس، مهدها و محیط‌های تفریحی و سرگرمی، باعث می شود رفتارهای متناسب با آن در جامعه رشد کند. این در حالی است که اگر زنجیره محصولات فرهنگی شخصیت‌محور متناسب با فرهنگ بومی و ایرانی در جامعه آموزشی، پرورشی، تفریحی و سرگرمی، مورد استفاده قرار گیرد، عملا زمینه توسعه رفتارهای فرهنگی بومی در مقابل رفتارهای فرهنگی بیگانه فراهم می‌شود. 

🔹سید امیر آقایی در ادامه نشست گفت: اکنون یک معضل  اساسی وجود دارد، تولید کنندگان خود را بی مشتری می‌بینند و مشتریان به دنبال محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی هستند ولی آن را پیدا نمی کنند. جلسه حاضر که هفتمین جلسه، از جلسات هفته‌های اقتصاد بازارپردازی است، درصدد یافتن راه حل میانی و واسطه ای برای توسعه محصولات فرهنگی کودک و نوجوان هست.
 
🔹درادامه نشست،  مدیران آموزش و پرورش، برخی مدارس شاخص؛  سازمان بهزیستی ، پارک ارم و سایر مدعوین  دیدگاه و نظرات خود با موضوع بازارپردازی فرهنگی بیان کردند.

🔹 در پایان نشست، ظرفیت رویداد هم‌آورد بازارپردازی تهران به عنوان رویداد محوری برای معرفی کسب و کارهای بازارپردازی فرهنگی و ایجاد بستر لازم برای مشارکت فعالان حوزه‌های آموزشی، پرورشی، تفریحی و سرگرمی معرفی شد.

📌 روابط‌عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور.
🆔 ما را در شبکه های اجتماعی با آدرس pcci@ و @tehranmpf.ir دنبال کنید.
۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۳۱
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی |