اخبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

دانشگاه فضایی برای ‌آینده اشتغال دانشجویان در کسب و کارهای فرهنگی ایجاد کند

دانشگاه فضایی برای ‌آینده اشتغال دانشجویان در کسب و کارهای فرهنگی ایجاد کند
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: دانشگاه با کمک ما می تواند فضاهایی برای آینده اشتغال دانشجویان در کسب و کارهای فرهنگی ایجاد کند که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور؛ سید مجید امامی روزیکم آبان ماه ۱۴۰۱ در نشست تخصصی با موضوع «بررسی و تحلیل اولویت های فرهنگی استان» که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌گیری هر چه بیشتر از اولیای دینی و رهنمودهای الهی که با وحی خاتم به کمال خودش رسیده است، افتخاری برای هر جامعه ای است.

وی با اشاره به وضعیت تمدنی و فرهنگی استان، بیان کرد: اندیشمندانی که در علوم پایه، دیانت، اخلاق و عرفان در این خطه بعد از دوره اسلام ظهور کردند، همه به ما کمک می کند که یک قلب تپنده ای برای استان و منطقه و مردم و جوانان ترسیم کنیم و براساس آن حرکت توسعه ای ممکن است.

امامی با بیان اینکه توسعه بدون بنیان اندیشه ای در نهایت به ساختمان‌سازی و ویترین‌سازی منجر می شود، گفت: وقتی می‌توانیم تمدن خودمان را داشته باشیم که به هویت فرهنگی خود اشراف و خودآگاهی داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه جهاد امروز در کشور ما جهاد امید بوده و هدف جهاد تبیین هم ایجاد امید است، افزود: وظیفه داریم در حوزه فرهنگ‌سازی، در قالب صنایع فرهنگی، رویدادها، مناسک و سایر فرایندهای فرهنگ‌پذیری این ارزش ها را در زندگی خانواده ها و دانشجویان زیست‌پذیر کنیم.

وی با بیان اینکه ادبیات فارسی قابل رقابت نیست و این غنای ما را در حیات فرهنگی نشان می دهد، گفت: آیین ها و زیست بوم ها اگر احیا شوند می توانند محمل امید به آینده باشند.

 امامی با بیان اینکه نشاط اجتماعی امروز مسئله مهم جامعه و دانشگاه است و دانشگاه هم باید به نشاط افزایی در جامعه بیاندیشد، افزود: تلاش می کنیم با زبان مردم همین هویت فرهنگی دینی و ملی تولید و بازتولید شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مسئله هویت ملی، آشتی بین هویت تاریخی بین ایران قبل و بعد اسلام و مسئله خانواده از اولویت های نظام فرهنگی در دوره مدیریتی جدید است.

امامی با بیان اینکه حفظ خانواده دغدغه جامعه ایران و جزو اولویت های نظام فرهنگی است؛ اظهار کرد: این استان ظرفیت بالایی برای اینکه بتواند در صنایع فرهنگی تجسمی، ویدئویی، اسباب بازی تولید و تأمین برای خراسان و کشور همسایه داشته باشد، دارد.

وی با بیان اینکه اگر اقتصاد پاک و سبز استان خراسان جنوبی را به سمت صنایع فرهنگی ببریم بدون مصرف مادی و محیط زیستی می توانیم تولید ثروت کنیم، گفت: دانشگاه با کمک ما می تواند فضاهایی برای آینده اشتغال دانشجویان در کسب و کارهای فرهنگی ایجاد کند.
 
امامی با بیان اینکه تأکید شورای عالی و شورای فرهنگ عمومی بر این است که زیست عفیفانه را از خودمان و بدنه کارکنان دولت شروع کنیم و در بدنه عمومی و دانشگاه به یک گفتمان جدیدی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: هویت امروز جوانان، هویت مصرفی و مبتنی بر سبک زیست و انتخاب است؛ بنابراین کارزار دشمن در زمین حجاب اجباری درست شده است و البته بعضی ناآگاهانه بر آن دمیدند.
۲ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۰۲