اخبار

در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی مطرح شد؛

دغدغه هایی از جنس فرهنگ/ برنامه های اجرایی پیوست فرهنگی داشته باشد

دغدغه هایی از جنس فرهنگ/ برنامه های اجرایی پیوست فرهنگی داشته باشد
روسای شورای فرهنگ عمومی شهرستان های قاین،طبس و سربیشه در شورای فرهنگ عمومی استان به بیان دغدغه هایشان پیرامون وضعیت فرهنگی استان پرداخته و خواستار توجه به پیوست فرهنگی اقدامات دستگاه های اجرایی شدند.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای فرهنگ عموومی کشور؛ ظهر امروز ۳۰ مهر ۱۴۰۱، روسای شورای فرهنگ عمومی شهرستان های قاین، طبس و‌ سربیشه در شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، به بیان دغدغه هایشان پیرامون وضعیت فرهنگی شهرستان و استان پرداختند. 
 
حجت الاسلام علی رحمانی، امام جمعه قاین و رئیس شورای فرهنگی این شهرستان در این جلسه با گلایه از تعارض مصوبات شورای فرهنگ عمومی با قوانین قدیمی حاکم بر بدنه دولت و قوانین جدید، بیان کرد: فرستادن جانشین از سایر ادارات به جلسات شورای فرهنگ عمومی از جدیت این شورا می کاهد، بنابراین خواستاریم اعضای اصلی در جلسات حضور یابند‌. 

وی خواستار تعیین نقشه راه حداقل یک ساله بر اساس موضوعات کلی مبتلابه در کل کشور برای شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: همچنین خواستاریم بخشی از بودجه فرهنگی سایر ادارات به شورای فرهنگ عمومی تزریق شود.

حجت الاسلام رحمانی با تقدیر عملکرد شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در سال جاری، بیان کرد: توسعه اقتصادی و صنعتی یک سری آسیب های فرهنگی را هم به دنبال دارد؛ بنابراین فعالیت های مربوط به این بخش ها نیازمند پیوست فرهنگی است تا شاهد برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی در آینده نباشیم.

حجت الاسلام محمدی، رئیس شورای فرهنگ عمومی طبس و امام جمعه این شهرستان در این جلسه با اشاره به فرمایشی از رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ زیربنایی ترین مقوله کشور است، گفت: با توجه به تاکیدات رهبری، برنامه های مختلف باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی خواستار انسجام و هماهنگی هر چه بیشتر متولیان در اقدامات و برنامه های فرهنگی در استان شد و افزود: امروز فرهنگیان، رسانه ها، دانشجویان و فضای مجازی در فرهنگ تاثیر بسزایی دارند که نیازمند توجه و نسخه پیچی مناسبی هستند.

حجت الاسلام محمدی خواستار پرهیز از موازی کاری متولیان امر فرهنگ شد و افزود: همچنین خواستاریم بودجه های فرهنگی تخصیص یابد تا در کنار رشد مدیریت ها، شاهد ارتقای هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی باشیم.

حجت الاسلام نجمی پور، رئیس شورای فرهنگ عمومی سربیشه هم در این جلسه بیان کرد: اصلاح و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی که همواره از دغدغه های رهبری است، از مهم ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی است.

وی با بیان اینکه غفلت از خانواده، مدارس و فضای مجازی منجر به بروز آسیب های اجتماعی می شود، گفت: نیاز است عمق بخشی به باورهای دینی در برنامه های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
۲ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۴۶